Släger ut en fråga på om någon har en robotdammsugare som klarar rya/luggmattor.
Vilken ska man köpa?
 
  • Grått shaggy-matta och trägolv möts, texturmönster, heminredning, mjukhet mot hårt, randig reflektion från belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått ryamatta närbild på trägolv, med tydlig textur och hög höjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag såg att ex. Roboroc har på nyare modeller valsar med gummilammeller istället för borste. Och två stycken som roterar mot varandra. Det skall motverka att trådar trasslar in sig i borsten. Om det fungerar på ryamatta vet jag inte. Men det borde ha bättre förutsättningar än vanlig enkel borste.
 
  • Gilla
Anna Or
  • Laddar…
Düsseldorff
iRobots j9-serie klarar i alla fall långhåriga mattor utan bekymmer. Rya vet jag inte, det är ju som att dammsuga en afghanhund.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
iRobots j9-serie klarar i alla fall långhåriga mattor utan bekymmer. Rya vet jag inte, det är ju som att dammsuga en afghanhund.
Kanske inte är en ryamatta direkt utan ser ut som bifogad bild
 
  • En grå mattkant möter ett ljust trägolv med synlig textur och skarv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå mattkant, trägolv, närbild, texturkontrast, interiör, matt struktur, inga personer, del av rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
A Anna Or skrev:
Kanske inte är en ryamatta direkt utan ser ut som bifogad bild
Då kan du köpa någon av iRobots senaste versioner. Kommer inte vara några problem.
 
  • Gilla
Anna Or
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Då kan du köpa någon av iRobots senaste versioner. Kommer inte vara några problem.
Tack,ska kolla på dom.
Vet du om dom även klarar av höga trösklar och kanten på mattan så den kan köra upp på mattan.
 
Düsseldorff
A Anna Or skrev:
Tack,ska kolla på dom.
Vet du om dom även klarar av höga trösklar och kanten på mattan så den kan köra upp på mattan.
Ja, de klarar rimliga nivåskillnader bra. Men läs detaljerna innan för de är ganska dyra.
 
  • Gilla
Anna Or
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.