Någon som har erfarenheter av skivslipen som är nästa vecka?
 
N nissenhj skrev:
Någon med erfarenhet av parkside laseravståndsmätare?
Värt 349:-?
För/nackdelar?
Jag köpte den för nåt år sen och används ofta. Basic men enkel. Mäter inte helt exakt, men åt rätt håll :D, har använts mycket senaste tiden för att regla vägg, den visar i regel 3-4 mm för mycket så man får kapa, testa och sen finlira nån gång till med sågen.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
G GHGH skrev:
Jag köpte den för nåt år sen och används ofta. Basic men enkel. Mäter inte helt exakt, men åt rätt håll :D, har använts mycket senaste tiden för att regla vägg, den visar i regel 3-4 mm för mycket så man får kapa, testa och sen finlira nån gång till med sågen.
Bättre på det hållet än tvärtom
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Någon som testat veckans grovsug för både vått och torrt?

Inbyggd filterrensning och 1500W omvandlat till 240 AirWatt vad det nu betyder.

Tre års garanti.

Priset 799kr kan ju jämföras med Julas Dewalt för 999kr.

Erfarenheter?

Dag
 
  • Gilla
Blommar
  • Laddar…
Vart lite förvånad att det fortfarande säljer plasman, är inte den marknaden mättad?
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Någon som har erfarenheter av skivslipen som är nästa vecka?
Blev det nåt köp? Tycker det verkar vara en på tok för klen motor.
 
F Fredzter skrev:
Blev det nåt köp? Tycker det verkar vara en på tok för klen motor.
Nej för mig blev det inget.
 
Nu har jag handlat mjölk å bananer. Det var ju 20%rabatt på plasman så fick bli en tur dit. Blev en laser också så kan jag lämna tillbaka grannens
Bagageutrymme med en plasma-skärare och mjölk i kartong. Bananer och en batteriladdare syns också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vardagsrum och 6 till
  • Laddar…
Ni som kör plasman, vad har ni för ögonskydd? Min svetsskärm tycker jag är för mörk.
 
Hur är det med den krysslasern, är det något som fungerar ok för användning? För och nackdelar?
 
D Daniel 109 skrev:
Ni som kör plasman, vad har ni för ögonskydd? Min svetsskärm tycker jag är för mörk.
Plasman behöver man väl inga ögonskydd till alls? Safety squint möjligen...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ni som kör plasman, vad har ni för ögonskydd? Min svetsskärm tycker jag är för mörk.
Du har inte slipläge på svetsskärmen? Huvudsaken är väl att man sorterar bort uv-ljuset, och det klarar svetshjälmen utan att mörkna....
 
P Pastar skrev:
Hur är det med den krysslasern, är det något som fungerar ok för användning? För och nackdelar?
vet inte hur den röda är men jag väntar på att gröna lasern som har 360 i båda led ska komma till butik. Vet nån om den sålts i sverige nånsin?
 
D Daniel 109 skrev:
Ni som kör plasman, vad har ni för ögonskydd? Min svetsskärm tycker jag är för mörk.
Jag kör ett par skyddsglasögon med DIN 5 (Hjälmen går väl från 9-13).
 
C
P Pastar skrev:
Hur är det med den krysslasern, är det något som fungerar ok för användning? För och nackdelar?
Har haft den några år, den får tidvis leva ett ganska hårt och intensivt liv och och den funkar utmärkt. Ett av mina bästa Parkside-köp.

Det medföljande stativet är dock ett skämt. Extremt flimsigt, vilket i och för sig inte spelar så stor roll, och väldigt litet. Det hade de faktiskt kunnat skippa och halverat storleken på kartongen. Det följer inte heller med några andra upphängningsanordningar. Men lasern har vanlig kameragänga så det går bra att använda valfria standardprylar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.