I kåken har jag sedan gammalt en hel del väggskivor i spånskiva. En del väggar gipsar jag. Men på en del ställen behåller jag spånskivan som yttersta skiva. Oftast beroende på att jag inte vill bryta upp platsmålade foder mm.

Men det spricker ju i skivskarvarna. Jag har testat en del olika metoder. Bland annat limma remsor med lim osv. Men de spricker det med. Men hur är det med renoveringstapet? Det är ju ganska tjockt och verkar vara starkt. Tror ni det skulle fixa skivskarvarna? Kanske inte hörn alltså. Men de plana skarvarna?
 
O Olf Oggler skrev:
I kåken har jag sedan gammalt en hel del väggskivor i spånskiva. En del väggar gipsar jag. Men på en del ställen behåller jag spånskivan som yttersta skiva. Oftast beroende på att jag inte vill bryta upp platsmålade foder mm.

Men det spricker ju i skivskarvarna. Jag har testat en del olika metoder. Bland annat limma remsor med lim osv. Men de spricker det med. Men hur är det med renoveringstapet? Det är ju ganska tjockt och verkar vara starkt. Tror ni det skulle fixa skivskarvarna? Kanske inte hörn alltså. Men de plana skarvarna?
Om du köper en med glasfiber i så håller det. T.ex. denna: https://www.durosweden.se/renoveringstapeter/easy-cover-1-rlr. Suger en del färg dock
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det där var ett bra tips. Gipsskiva på rulle, typ. Tack.
 
De är styv, så den funkar inte att böja i, eller runt hörn.
 
Den där glasfiberarmerade renoveringstapeten som det länkas till en bit upp i tråden. Funkar den att limma rakt på osb tro? Går det att få till en ok väggyta på så sätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.