Hej

Någon mer än jag som hujjade till när killarna på roomservice först predikade lite om markfukt innan dom satte upp en liten innervägg med gips och stålreglar och sedan hel limmar en heltäckningsmatta direkt på det oisolerade betonggolvet!!

//P
 
Jag skulle misstänka att det finns moderna heltäckningsmattor som fukt kan kondensera igenom, men jag vet inte riktigt.... Jag har aldrig haft några förväntningar på inredningsprogrammen att de ska bygga på ett bra sätt. De gör bara snygg yta tycker jag.

Jag hajjade till när vilket program det nu var gjorde i ordning Bert Karlssons kök. Där var det verkligen snygg yta, men spisen var i ena änden av det stora köket och diskbänken i andra. Mitt emellan ställdes ett gigantiskt köksbord. Generalfel enligt min mening.
 
Hejsan.

Jodå, vi satt och slötittade och blev fundersamma över den där mattan. Vi har en källare som stämmer väl överens med den som de fixade och det kommet inte in någon heltäckningsmatta där. I vart fall inte innan dränering och isolering av plattan...
 
W
Finns mängder av helteckningsmattor som "andas" och som inte kan mögla etc. De släpper inte ifrån sig någon lukt heller om de e fuktiga. Man kan ha dem som altan om man så vill.
 
Wester skrev:
Finns mängder av helteckningsmattor som "andas" och som inte kan mögla etc. De släpper inte ifrån sig någon lukt heller om de e fuktiga. Man kan ha dem som altan om man så vill.
MKT intressant: har du någon bra sajt som man kan läsa mer om detta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.