Hur många led-spottar skulle ni sätta i fönster som är 180 cm breda (och 200cm höga) och varför? 2 eller 3? Inga spröjs eller annat. Fönstren vätter mot en äng, ingen insyn. Visa gärna bild.
 
  • Inomhusbyggarbetsplats, träkonstruktion, isoleringsmaterial på golvet, stora fönster, naturlig utsikt, soffbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Max 2 därför att vid normalbreda fönster (kring 1 m) räcker det med 1 spot.
 
T
Vi har 140 cm breda fönstersmygar med kopplade fönster så vi valde att sätta två; en per fönsterbåge.

I ert fall har ni tre olika breda fönsterrutor så det kan vara svårt att göra en vettig indelning... Ska det bara bli ljust på golvet framför så räcker säkert två men det kan vara rimligt att sätta en per fönster eller en per stort fönster och ingen ovanför det smalare/dörren.

Om jag vore ni skulle jag sätta upp spotar tillfälligt och kolla hur det ser ut (de kommer att drivas av samma drivdon och en extra är ingen stor kostnad nu och bra att ha en i reserv så det går ju att köpa in och testa innan ni sätter igen väggen)
 
Jag har 2st av dessa i mitt 2x150 skjutbara fönsterparti som fungerar för mig.
Men i ditt fall skulle jag fördelat ut 2st i de 3 stora fönstren och satt 1st i mitten på det lilla fönsterpartiet…för att inte få ett ”svart hålrum”.
Du eller Elektrikern kan ju koppla in provisoriskt å hänga upp för att jämföra ljusbilderna.


https://www.elbutik.se/product.html/hide-a-lite-spot-mini-vp-ip-44vit-2700k
 
Led spottar är väl Hennes och Mauritz 1980 stil. Välj något modernare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.