Hej. Jag har en mediacentral från Garo: https://www.garo.se/sv/proffs/produ...ntraler-infallda/platc-inf-60-3-media-itf-ubl .

Hur är det tänkta att man ska montera i plåten? Jag har en switch, en router(USG-3P), en ”cloud key” från Ubiqity, och gärna en Philips Hue och en Ikea basstation som jag skulle vilja få in.

Vad är tanken med hålen i monteringsplåten?

Hålen är 6mm i diameter. Finns det särskilda skruvar som man kan använda till dem så man inte behöver borra nya ”egna” hål?

Jag har googlat runt men inte hittat något bra.

Som jag tänker nu är att jag får borra nya hål och fästa det som har väggfäste med vanlig plåtskruv, och sedan ev försöka använda någon av de förstansade hyllorna till resten, alternativt borra fast och fästa gummicord på något sätt så jag kan spänna fast resten.

Men det känns som att jag missar något, som att all vet hur man enkelt fäster saker i 6mm-hål och att jag bara inte vet vad det är jag ska googla på för att lära mig…
 
Små plåtskruv, dubbelhäftade tejp, kardborrband eller buntband är nog vad du har att välja på.
 
  • Gilla
Joellernej
  • Laddar…
Buntband: hur ska man fästa dem i plåten? Limma fast buntbandshållare?
 
DenGode DenGode skrev:
Små plåtskruv, dubbelhäftade tejp, kardborrband eller buntband är nog vad du har att välja på.
Tack för svar. Det är nog så. Det känns bara som att de som konstruerat skåpen har haft en idé om hur hålen ska användas… Det känns som att man kan lägga till ”häftmassa, magneter, provpåsklämmor, silvertejp” till din lista. Det är liksom inte fel, det kommer nog fungera, men det känns som att man har missat hur man ”egentligen” ska montera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.