Hej. Vi har sålt vårt hus och tillträde är om ca 1 mån. Vi har nu fått vatten i krypgrunden efter all snö som töat i kombination med regnet. Detta har aldrig hänt tidigare och vi har givetvis som avsikt att avhjälpa felet.

Iom att huset är sålt så blir vi oroliga för om detta är anledning för köpare att dra sig ur
affären? Det är ju pga väderförhållanden och inget vi kan ha påverkat. Dessutom har detta inte hänt under de 7år vi bott här...

Tack på förhand.
 
Låter ju inte som nåt fel på huset direkt........för mycket vatten på fel ställe kan ju göra att även felfria hus får inträngande vatten. Sen är det ju en annan sak om det har påverkat nånting så det har blivit en uppenbar skada på nåt.
 
S Stefan1972 skrev:
Låter ju inte som nåt fel på huset direkt........för mycket vatten på fel ställe kan ju göra att även felfria hus får inträngande vatten. Sen är det ju en annan sak om det har påverkat nånting så det har blivit en uppenbar skada på nåt.
Det har du rätt i. Ingenting är skadat och 3st jag känner som jag talat med gissar på att det är tjälen som ställer till det i kombination med mycket nederbörd.
 
Jag skulle inte nämna det för köparen. Troligtvis går det att förvänta sig om man går igenom hur dräneringen är lagd eller saknas den?
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.