Håller på att bygga hus på en lantbruksfastighet(10 ha) och slutsamråd inom några veckor. Planen är att samla upp vattnet i en 4kbm vattentank ist för att leda ner det i en stenkista.
Nu har jag inte haft tid att gräva ner den pga att massa annat har kommit i mellan och jag vill helst inte hålla på och spinna runt i leran i det här vädret.

Vad är absoluta minimum jag behöver göra för att ta hand om vattnet för att kommunen ska vara nöjd vid ett slutsamråd.
 
4 m3 räcker inte länge, överfylls snabbt. Du kan ha det att vattna med, men måste bort någonstans, stenkista eller dike om det går, Så stor areal så måste gå att pyttsa ut det i någon hörna utan ha stenkista.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
4 m3 räcker inte länge, överfylls snabbt. Du kan ha det att vattna med, men måste bort någonstans, stenkista eller dike om det går, Så stor areal så måste gå att pyttsa ut det i någon hörna utan ha stenkista.
Diken finns så det är inte ett problem, utan mitt problem är kommunen och att jag inte hinner få dit tanken (som ska ersätta stenkistan).
Kommunen gillar inte att man leder dagvatten och dränering direkt ut i ett dike, så jag behöver en enkel temporär lösning som kommunen är ok med
 
R
Ja fördröjning krävs, kan du inte säga att det är gjort det kommer inte att kontrolleras och sedan till sommaren så gör du klart…
 
R Rejäl skrev:
Ja fördröjning krävs, kan du inte säga att det är gjort det kommer inte att kontrolleras och sedan till sommaren så gör du klart…
Risken är att de kommer märka att jag inte gjort det
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.