Har, tyvärr, köpt en Lyfco luftvattenvärmepump men jag förstår verkligen inte hur jag ska kunna få den att göra det jag vill. Firman som man köpte ifrån är tyvärr ingen hjälp heller..

Är det någon här som har eller har haft en så man kan ställa lite frågor?
 
Du har alltså köpt en värmepump med tveksam garanti och ytterst begränsad service och support från återförsäljaren(!?) Bara ett par gånger per år det dyker frågor och inlägg om Lyfco värmepumpar vad jag har sett. Du får ha tur om du hittar någon Lyfco-expert här men jag tycker ändå du ska skriva exakt vilka frågor du har. Kanske någon med mer allmänt goda kunskaper om värmepumpar och kylteknik också kan svara på en del av dem(?) Skriv exakt modellbeteckning på den du har.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Lyfco är BHG Groups eget varumärke. BHG Group (efter Bygghemma) består bland annat av Bygghemma, Badshop, Outl1 , Polarpumpen och ytterligare en jävla massa bolag varumärken. Alla bolag är usla i varierande grad. Din värmepump är sannolikt en kina-pump som säljs under massor av olika varumärken.

Om manualen inte är till någon hjälp så kan det vara så att samma pump fast under ett annat varumärke har en betydligt bättre manual och/eller hjälpforum etc. Försök att googla fram vad samma maskin kan finnas med för varumärke och modell så kanske du hittar mer matnyttigt.

Att få hjälp av ett BHG-företag kan som du redan märkt bli något av en utmaning.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Lyfco är BHG Groups eget varumärke. BHG Group (efter Bygghemma) består bland annat av Bygghemma, Badshop, Outl1 , Polarpumpen och ytterligare en jävla massa bolag varumärken. Alla bolag är usla i varierande grad. Din värmepump är sannolikt en kina-pump som säljs under massor av olika varumärken.

Om manualen inte är till någon hjälp så kan det vara så att samma pump fast under ett annat varumärke har en betydligt bättre manual och/eller hjälpforum etc. Försök att googla fram vad samma maskin kan finnas med för varumärke och modell så kanske du hittar mer matnyttigt.

Att få hjälp av ett BHG-företag kan som du redan märkt bli något av en utmaning.
Jo.. Jävla skit. Tror den fungerar. Något gör den iaf. Men jag blir fan inte klok på manualen och hur den ska vara inställd.
 
A
M mogga skrev:
Har, tyvärr, köpt en Lyfco luftvattenvärmepump men jag förstår verkligen inte hur jag ska kunna få den att göra det jag vill. Firman som man köpte ifrån är tyvärr ingen hjälp heller..

Är det någon här som har eller har haft en så man kan ställa lite frågor?
grannen har en som gick sönder efter en vecka kostade honom 14000.-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.