Upptäckte vad som ser ut som en läcka på fjärrvärme rören där dom går igenom grunden.
Inte säker på vad som är fel på grund av att det är inifrån isoleringen det kommer vätska.
Tänkte pilla upp isoleringen för att se vad som är fel men tänkte fråga här först om det är en bra eller dålig ide ?

Extra info:
Vätskan är brun till färgen och luktar litegrann, en teori om färgen är att det är isoleringen som färgar den brun.(Fjärrvärme vattnet är annars ljusgrönt här, hade en liten läcka förut på värmeväxlaren så såg vilken färg det var). Postar också några bilder.
Brun vätska och isolering runt fjärrvärmrör som passerar genom grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Läckande fjärrvärmerör genom grunden med brun vätska som samlas i hink.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolerade fjärrvärmrör med tydlig vätskeläcka och uppsamlingskärl för brunaktig vätska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det före mätaren det läcker?
 
Jag skulle överlåta felsökningen på nätägaren, som ju äger rören på primärsidan. Inte kul om något går snett .
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Är det före mätaren det läcker?
Ja det är rören som går ut i marken utanför så att säga, om du menar på om det är antingen tur eller retur röret som läcker så vet jag inte.
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jag skulle överlåta felsökningen på nätägaren, som ju äger rören på primärsidan. Inte kul om något går snett .
Ska ringa nätägaren imorgon få se vad dom säger.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
L Lullejulle skrev:
Ja det är rören som går ut i marken utanför så att säga, om du menar på om det är antingen tur eller retur röret som läcker så vet jag inte.

Ska ringa nätägaren imorgon få se vad dom säger.
Hur gick det?
 
Hade glömt av den här tråden..
Jo det gick bra, nätägaren, i det här fallet kommunen kom ut och fixade det gratis.
Sen så grävde dom av fibern också.. men det fixades också gratis efter några dagar utan Internet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.