R
Hej!
Köpte en kombinerad kyl/frys för en hundring till våran extra lägenhet.
En Cylinda KF 1200 Etikett på vit bakgrund; produktinformation för Cylinda KF 1200, energianvändning, volymer, produktionsdatum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Problemet är att den startar och kyler ner till -30, slår av och sen startar den inte föränns den sjunkit till -14.
Mäter temp med en extern termometern.
Detta oavsett vad jag ställer vredet på.

Termostatproblem? Kretskort? Motorkondensatorn?

Då det ändå kyler bra och inte kostade nått i princip så är jag beredd att lägga lite tid på den.
Pysslar mycket med elektronik/kretskort/lödning så den biten är inga problem.
Den stora frågan är mest var jag ska börja att felsöka?
 
A
IOM att det är ett enkompressorskåp där kylen styr frysen så finns det bara en sak att göra byt termostat
E4379215TERMOSTAT (FOSHAN KDF29N1)1051 st
--268,75 kr

behövs inga som helst kunskaper i elektronik,kretskort, lödning för detta utan mer bilmekanikerhållet
 
R RalleB skrev:
Hej!
Köpte en kombinerad kyl/frys för en hundring till våran extra lägenhet.
En Cylinda KF 1200[bild]

Problemet är att den startar och kyler ner till -30, slår av och sen startar den inte föränns den sjunkit till -14.
Mäter temp med en extern termometern.
Detta oavsett vad jag ställer vredet på.

Termostatproblem? Kretskort? Motorkondensatorn?

Då det ändå kyler bra och inte kostade nått i princip så är jag beredd att lägga lite tid på den.
Pysslar mycket med elektronik/kretskort/lödning så den biten är inga problem.
Den stora frågan är mest var jag ska börja att felsöka?
Hej,

Undrar om problemet löste sig, ifall du testade byta termostat osv. Har ett liknande problem. Inte lika extremt, mellan -13 och -24 men funderar om det är normalt eller något fel.

Sett att många skriver att det är ganska normalt med stor diff i kombi kyl/frys men jag bet inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.