Jag ska installera golvvärme på landet.
I grovköket ligger T2 blå (600w) jag tänkte koppla på en slinga till till badrummet som skall byggas.

Grovkök:
T2 10w/m, cc 80mm med termostat.

Är det något problem att lägga tex Golvvärmebutikens kabel med högre effekt i rummet bredvid och koppla till samma termostat och givare och då få lite varmare i badrummet eller jobbar kablarna på olika sätt så det blir problem?

Enklast / billigast att bara köpa kabel, T2 40m blir lite för lång..
 
Hur mycket skiljer effekten? Problemet är väl just att den inte kan reglera individuellt. Är det två rum som är lika isolerade och dörrarna alltid är stängda blir det som du säger varmare i rummet med högre effekt per m². Men om de skiljer i isolering eller om man lämnar dörren öppen till det ena rummet och stänger till det andra kan det bli större skillnader. Varför vill du lägga dem på samma termostat? En termostat till låter som en liten kostnad i sammanhanget att renovera ett badrum.
 
A Avemo skrev:
Hur mycket skiljer effekten? Problemet är väl just att den inte kan reglera individuellt. Är det två rum som är lika isolerade och dörrarna alltid är stängda blir det som du säger varmare i rummet med högre effekt per m². Men om de skiljer i isolering eller om man lämnar dörren öppen till det ena rummet och stänger till det andra kan det bli större skillnader. Varför vill du lägga dem på samma termostat? En termostat till låter som en liten kostnad i sammanhanget att renovera ett badrum.
Tack för svar.

Grovköket står i förbindelse med köket så det får extra värme därifrån, så det borde alltid vara lite varmare där givaren sitter. Badrumsdörren hålls stängd så då kan det vara bra med lite mer effekt i badrummet för att kompensera.
Det är som sagt på landet, vi är knappt där på vintern då skall det bara vara låg underhållsvärme.

Jag är väll lite dumsnål som tänkte att en termostat räcker.

Termostat/givare sitter till vänster om badrumsdörren.


Arkitektonisk ritning av ett badrum och en kemtvätt med måttangivelser och layoutdetaljer på datorskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.