Nån som har eller har erfarenhet av Smegs resp. Ilves spisar . Min man är inne på om vi ska ha en 90 cm bred spis istället för häll med ugn. Det ser ju onekligen maffigt ut, men är dessa spisar bra ? Jag har endast hittat ett fåtal i denna bredd med glaskermamikhäll ( vi kan ej ha gas )
 
Jag har en Smeg spis. Det är min favoritgrej i köket. Spisen är gedigen (och tung). Skön känsla i reglagen. Vi har en variant med två ugnar. Inga klagomål på ugnarna förutom att den lilla saknar varmluft. Bra och lättförståelig klocka med tidtagning inbyggd i spisen.

Vi har gas och jag hart aldrig testat en Smeg med elhäll. Satsa på en spis med induktionshäll.
 
Ja, helst vill jag ha induktion, men de finns inte i denna bredd på spisar.
Kanske blir det i allafall inbyggd häll ( 90 cm bred med induktion )
Det är mycket att tänka på och bestämma sig för när man bygger om köket. Man vi ju att det ska kännas helt rätt när det är klart!
 
Tack Kamy...perfekt!
Vad är det man säger :) Det första man blir blind på är ögonen :)
Missade denna helt när jag sökte på deras hemsida!
 
W
Vi valde mellan Smeg och Iilve och det blev Iilve för de modellerna som var aktuella för oss så var Smeg varianter riktigt risiga i kvaliten på vred och dylikt jämfört med Iilve, rackliga och känslan av att vara riktiga lågpris grejjer var det. Plast istället för metal på vissa detaljer etc. Kanske e bättre nu då detta var för 2 år sedan. Hur själva kvaliten på uppvärming etc är vet jag inget om men vi körde Iilve häll och ugn. Funkar klockrent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.