P Pin skrev:
Vad är det för räckvidd på bilen? Däcken ser ut att kunna rulla 5000 mil och sedan skiftar de till reservhjulen. Hoppas de inte behöver stanna och tanka innan det.

Flyr de från Jesus eller är de på väg till honom?
Jag frågade inte utan körde åt andra hållet. Vart de än var på väg, ville jag vara långt därifrån. Min poäng är att man inte kan kliva in och kräva Graninge utan att förstå vad det är för plats.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det bor en mas i oss alla, det tar bara olika lång tid att locka fram den?
Jag gillar kulla, men vill inte ha mas i mig
 
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag gillar kulla, men vill inte ha mas i mig
Nästan som flickan sa...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag gillar kulla, men vill inte ha mas i mig
Vad är det här? En textrad av Fröken Snusk?
Det här är Byggahus, där vi diskuterar sådant som har med bygga och hus att göra. Det är inte ett Epadunksforum.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag gillar kulla, men vill inte ha mas i mig
är mas, men inte rumpmas
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Vad är det här? En textrad av Fröken Snusk?
Det här är Byggahus, där vi diskuterar sådant som har med bygga och hus att göra. Det är inte ett Epadunksforum.
Det här är paroditråden, hammare och spik hör inte hemma här mer än snusk eller fröknar.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det här är paroditråden, hammare och spik hör inte hemma här mer än snusk eller fröknar.
Fröken Snus.
Person med maskering inomhus, uttrycksfull blick, rosa tröja, grå bakgrund, misstänkt för snusförsäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
VVS-installation i takutrymme med synliga rör, stödbjälkar och avhängningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

jag har haft Johans alltjänst här och gjort lite jobb igen. Innan jag betalar vill jag se om ni tycker dom gjort ett bra jobb eller om ni ser några fel jag kan anmärka på så att jag får lite mera rabatt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
[bild]
jag har haft Johans alltjänst här och gjort lite jobb igen. Innan jag betalar vill jag se om ni tycker dom gjort ett bra jobb eller om ni ser några fel jag kan anmärka på så att jag får lite mera rabatt.
Helt rätt, fokusera på rabatt i procent av hittepåpris!
Har Johan byggt allt på bilden, eller bara någon liten del?
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Helt rätt, fokusera på rabatt i procent av hittepåpris!
Har Johan byggt allt på bilden, eller bara någon liten del?
Ja glömde förstås säga att det är rördragningen
dom gjort. Dom gjorde ju förstås uttagen för röret i dom där brädorna som sitter där.

Hantverkare tjänar ju så bra ändå så lite extra rabatt måste man ju kunna få.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
F fribygg skrev:
Är du rumpmas @Fulkemisten ?
Verkligen inte. Inte ens mas. Men pappa och farfar var riktiga masar. Farfar brukade åka knallert ned och fiska balrog på krok med ardennerhäst i bergslagen och bjuda oss barn på glass i klassisk Venjansbåt på lantstället. Morsan undrade alltid varför vi inte orkade äta middag när vi varit hos honom.
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
[bild]
jag har haft Johans alltjänst här och gjort lite jobb igen. Innan jag betalar vill jag se om ni tycker dom gjort ett bra jobb eller om ni ser några fel jag kan anmärka på så att jag får lite mera rabatt.
Rabatt? Så välutfört arbete så du borde bjuda på dricks till hantverkaren om ca 10%…
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja glömde förstås säga att det är rördragningen
dom gjort. Dom gjorde ju förstås uttagen för röret i dom där brädorna som sitter där.

Hantverkare tjänar ju så bra ändå så lite extra rabatt måste man ju kunna få.
Det virke de sågat ur ska förstås tillfalla dig, det är ingenting de ska kunna sälja till nästa kund. Det ser ut att vara skickligt hantverk. En klåpare hade tagit bort hela brädorna.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
R
P Pin skrev:
Det virke de sågat ur ska förstås tillfalla dig, det är ingenting de ska kunna sälja till nästa kund. Det ser ut att vara skickligt hantverk. En klåpare hade tagit bort hela brädorna.
Trams Röris behöver värma sitt hus, kan inte både få rabatt o behålla sitt material vilken värld lever du i?
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Rabatt? Så välutfört arbete så du borde bjuda på dricks till hantverkaren om ca 10%…
Den drog jag bort eftersom jag var tvungen att vara hem från jobbet och övervaka allt han gjorde. Borde få extra rabatt för all bra idéer jag gav honom och hur mycket tid jag la ner på att lära honom att göra sitt jobb.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.