E
Vårt hus är ett klassiskt egnahemshus från 1949. Yta 70 kvm plus källare. Vi vill inreda vinden med två sovrum, ej toa/bad, ej heller höja befintligt tak, alltså hyfsat ”enkelt”. Undrar om nån vet ungefär vad man kan räkna med att det kostar? Bor i Stockholm och skulle behöva köpa allt jobb. Skulle vara bra att veta om det rör sig om ett par hundra tusen eller snarare fem hundra...?
 
  • Teckning av ett klassiskt egnahemshus från 1949 med synlig källare och utan expanderat tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet.

Det är svårt att svara på, ska du leja bort allt så tror jag det blir svårt att klara sig på 200.000, samtidigt kan det säkert passera halvmiljonen med lite extra tillval. Som jag fattat det så är hantverkare inte rädd för att ta betalt i Stockholmstrakten.

Några frågor som dyker upp som kommer påverka prisbilden.
-Finns trapplösning upp redan eller ska det inkluderas i jobbet?
-Finns det nog med takhöjd för att klara invändig isolering av yttertaket, eller måste taket isoleras från utsidan?
-Ska det installeras några takfönster och eller gavelfönster för att skapa ljusinsläpp?
 
E
G Gabbe1 skrev:
Välkommen till forumet.

Det är svårt att svara på, ska du leja bort allt så tror jag det blir svårt att klara sig på 200.000, samtidigt kan det säkert passera halvmiljonen med lite extra tillval. Som jag fattat det så är hantverkare inte rädd för att ta betalt i Stockholmstrakten.

Några frågor som dyker upp som kommer påverka prisbilden.
-Finns trapplösning upp redan eller ska det inkluderas i jobbet?
-Finns det nog med takhöjd för att klara invändig isolering av yttertaket, eller måste taket isoleras från utsidan?
-Ska det installeras några takfönster och eller gavelfönster för att skapa ljusinsläpp?
Tack för att du skriver!
Taket kan isoleras inifrån, trappa behöver byggas, ett gavelfönster samt ett mindre takfönster behövs!
 
Vad får du för takhöjd efter du inrett,?
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Bor själv i ett hus väldigt likt det på bilden och i vårt hus är det inte möjligt att stå raklång någonstans på vinden, men ert är kan ju vara högre.
 
E
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Bor själv i ett hus väldigt likt det på bilden och i vårt hus är det inte möjligt att stå raklång någonstans på vinden, men ert är kan ju vara högre.
Hej! Har varit inne i andra likadana hus i samma område (när vi var på visningar innan vi köpte), och de hade inredd vind med ok takhöjd. Ej höjda tak.
Nu är ju min fråga dock om någon kan uppskatta pris på jobbet...?
 
JanneJanne123
Väldigt svårt att uppskatta utan att ha varit på plats, men jag skulle gissa att det kostar minst en halv miljon, speciellt givet att det är i Stockholmsområdet.
 
  • Gilla
garvin och 1 till
  • Laddar…
E Egnahemmet49 skrev:
Hej! Har varit inne i andra likadana hus i samma område (när vi var på visningar innan vi köpte), och de hade inredd vind med ok takhöjd. Ej höjda tak.
Nu är ju min fråga dock om någon kan uppskatta pris på jobbet...?
Hej,

Har ni inrett vinden? Om ja, vad gjorde ni för något och vad kostade det ungefär? Byggde ni till en trappa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.