Jag fick 6/10 rätt i "Vad kan du om lås?"
Så jag skall nog inte byta jobb. Men jag lärde mig i alla fall få upp låset på vårt hus på sjuttiotalet.
En metallplatta med en liten hake så drog man upp låset.
Det var den typen som man kunde låsa genom att dra igen dörren.
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 2 414 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Fario Fario skrev:
Jag fick 6/10 rätt i "Vad kan du om lås?"
Så jag skall nog inte byta jobb. Men jag lärde mig i alla fall få upp låset på vårt hus på sjuttiotalet.
En metallplatta med en liten hake så drog man upp låset.
Det var den typen som man kunde låsa genom att dra igen dörren.
Hej Fario !
Jag hade ett likadant lås .Jag hade en mora kniv i sitt " hölster " hängande just brevid min ytterdörr på utsidan .Det gick fortare att ta kniven och med spesten peta upp låset än att leta bland fickorna var nyckeln var .Min fru tvingade mig efter några år att byta ut låskistan mot ett bättre .Ha det gott .
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 421 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 3 313 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"

MVH
Stefan
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 852 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"

Ibland fungerar det att gissa.....
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 2 875 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 974 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Z
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 988 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Hus tomte
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 2 947 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 938 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.