A
Har en Fresh intellivent 1.0 som ej går att sätta på konstant högsta läge, för det är en jävla skitfläkt. Någon som kan rekommendera en badrumsfläkt som går konstant och suger ut riktigt mycket luft.
Har en sommarstuga på 100kvm som vi hyr ut konstant. Ofta sex personer i stugan.
 
En riktig kanalfläkt går inte att få dit? Helt andra flöden med en sådan nämligen.
Pax och deras 00-modeller är helt dumma, Fresh Kanalfläkt ID D125 har högt flöde men kanske inte heller passar, Fresh 125 har skapligt flöde också.
 
  • Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
A
Purre Purre skrev:
En riktig kanalfläkt går inte att få dit? Helt andra flöden med en sådan nämligen.
Pax och deras 00-modeller är helt dumma, Fresh Kanalfläkt ID D125 har högt flöde men kanske inte heller passar, Fresh 125 har skapligt flöde också.
Du pratar med en som inte kan någonting. Jag vet inte vad en kanalfläkt är.
 
A Anvandarnamn_ skrev:
Du pratar med en som inte kan någonting. Jag vet inte vad en kanalfläkt är.
Då får du googla och överväga möjligheterna eftersom jag inte vet hur det ser ut hos er. Alternativt bara köpa en Fresh 125 utan tilläggsbokstäver.
 
Intelfresh 2.0 har ju konstantflöde inkl. Vädringsautomatik.
…om du behöver förbättra stugans allmänventilation, så är inte badrumsfläkt rätt väg att gå (som Putte skrev).
 
A
Roga1337 Roga1337 skrev:
Intelfresh 2.0 har ju konstantflöde inkl. Vädringsautomatik.
…om du behöver förbättra stugans allmänventilation, så är inte badrumsfläkt rätt väg att gå (som Putte skrev).
Det skrev han väl inte? Varför skulle inte en badrumsfläkt vara tillräckligt?

Jag skulle kunna komplettera med en köksfläkt som suger konstant..
 
Ok, kanske inte ordagrant men en kanalfläkt används i de allra flesta fall för Allmänventilation…badrumsfläktar för det mesta i badrum.
Men då så..då har du ju en lösning 😉👍
 
A
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ok, kanske inte ordagrant men en kanalfläkt används i de allra flesta fall för Allmänventilation…badrumsfläktar för det mesta i badrum.
Men då så..då har du ju en lösning 😉👍
Får väl ringa o prata med ett ventilationsföretag. Köksfläktarna är akit eller för dyra (de med konstant drift).
Finns ingen badrumsfläkt med konstant Max-drift heller. Fattar inte att bara jag har detta problem
 
A Anvandarnamn_ skrev:
Finns ingen badrumsfläkt med konstant Max-drift heller. Fattar inte att bara jag har detta problem
Jo det gör det och jag har gett förslag på det.
  • Pax Viaduct
  • Pax Levante 00
  • Pax Passad 00
  • Fresh ID
  • Fresh S125
  • Fresh 100
Dom är alla dumma och ingen smarthet i vad gäller fuktstyrning, ljusstyrning, luktstyrning eller eftergångstid.
 
Düsseldorff
Pax Calima är en smart fläkt, dvs sensorer för ljus, fukt etc. Den har också konstant drift som går att ställa till 70 procent av max som mest. Det ska motsvara ca 19 liter per sekund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.