Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 157 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 1 562 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 187 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 264 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 310 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
S
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 628 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Maria T
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 673 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"

Kul att få full pott nån gång, kanske skulle slå till på en Lottorad också 😂
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 681 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 1 295 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 779 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 938 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 896 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om lås?"
Rätt imponerade att i Egypten för 4000 åtsrdan behövde de lås .Min far gillar gamla saker har ett kodlås i metall med 4 olika vridskivor med ca 6-8 olika kombinationer ,det är från ca 1700 talet .Han har även en oval burk där i locket finns låsfunktionen helt i trä med 5 vred ×'6 olika kombinationer .
Det är otroligt vad de kunde göra för flera hundra år sedan .//Byggarebob
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.