Ska renovera köket i vårt nyköpta hus, dock sitter det ett element under ett fönster vilket kommer vara i vägen för eventuell lucka eller låda. Enklaste alternativet är att sätta en passbit på 150mm men då har jag hellre inget kök alls i huset än att sätta så breda passbitar. Så då funderar jag på om man kan ta bort elementet, dra om rören så att de hamnar under köksskåpen där jag kan koppla in dom till en kickspace? Allra helst vill jag skarva rören och dra dom under golvet. Men får man ens det eller finns det någon bättre lösning på detta?

Tacksam för hjälp!
 
  • Gammalt kök med radiator under fönstret som är i vägen för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planritning över ett kök med markering där ett element är i vägen för renoveringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför ska du förstöra ett vackert och praktiskt kök med någon billig marbodallösning av spånskivor täckta med plastlaminat och opraktisk ful diskbänk av plastic med infällda hoar som tanternas heminredningstidningar föreskriver.
har själv ett liknande kök som föregående ägare marbodaliserade. Fult, fuktkänsligt ock opraktiskt. De fina handbyggda skåpen från 60-talet går inte att få tillbaka men plastdiskbänk och den primitiva kontinentala enfaslösningen med ugn i ett spånskiveskåp och en opraktisk touchpanelstyrd spisplatta som stänger av så fort en vattendroppe kommer på touchpanelen åkte allt nu till avfallsstationen.
En rostfri diskbänk och riktig trefas elspis när vi nu har trefas i Sverige höjde intrycket betydligt. :cool:
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
En full lång diskbänk med kant är riktigt bra. Det är något jag saknar i mitt kök. Där är kanten in till hon i stället.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Värmesystem får man skarva dolt då det är ett slutet system. Så det går att skarva i golvet
 
  • Gilla
Farbrorfranz
  • Laddar…
Vad valde du? Skall renovera köket och vår enda värmekälla är ett gammalt element i hörnet som inte sällan är otillräckligt. Funderar just på ett element i sockeln (kopplat till det vattenburna). Effektivt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.