Jag har ett element sist i en slinga som inte värmer. Elementet precis före i slingan funkar, elementet som jag har problem med stängde jag av på kvällen innan (för att få kallt i rummet) men nu vägrar det att fungera.

Jag har luftat alla element, knackat på piggen efter jag tagit av termostaten, piggen fjädrar som den ska. Trycket är ok i systemet.

Ska nämnas att framledningröret är helt kallt, varmt till elementet före i slingan.
 
Redigerat:
Kan var så att käglan i ventilen fastnade när du stängde av. Maxa termostaten, ta en hammare, slå lite hårt på röret i riktning mot elementet under termostaten flera gånger, det håller. Det gäller att ruska om ordentligt och få ev käglan att hoppa utåt, den ska gå ut mot termostaten
 
J jonaserik skrev:
Kan var så att käglan i ventilen fastnade när du stängde av. Maxa termostaten, ta en hammare, slå lite hårt på röret i riktning mot elementet under termostaten flera gånger, det håller. Det gäller att ruska om ordentligt och få ev käglan att hoppa utåt, den ska gå ut mot termostaten
Menar du här?
 
  • Antenneuttag och kablar vid ett hörn, röd cirkel markerar möjligt fel. Trägolv och del av möbel syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det är vid termostatventilen, den syns inte på fotot. den du ställer värmen med. Då får nog lyfta bort gavelplåten på sidan för att kunna komma åt röret.
 
J jonaserik skrev:
Nej det är vid termostatventilen, den syns inte på fotot. den du ställer värmen med. Då får nog lyfta bort gavelplåten på sidan för att kunna komma åt röret.
De vita röret efter kopplingen? Radiatoranslutning, termostatventil, rör, damm, närbild, inomhusmiljö, underhållsbehov, värmeinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Hojt99 skrev:
De vita röret efter kopplingen?[bild]
Nu är problemet löst var tillopp/returen som hade frusitt på vinden…. Oisolerade rör men är nu åtgärdat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.