Precis det. På en Y-kopplad motor är det ju tre trådar som skall kopplas ihop. Antingen med bryggor på en kopplingsplint eller som i din maskin.
 
AXS
Snygg lösning!

En grej som jag har uppskattat många gånger är en skummadrass som jag lägger på botten av släpet. Tar både upp kraft jämt och gör det lättare att dra av det som är lastat.
 
H heimlaga skrev:
Precis det. På en Y-kopplad motor är det ju tre trådar som skall kopplas ihop. Antingen med bryggor på en kopplingsplint eller som i din maskin.
Tack för svar. Återställt o funkar perfekt.
 
PNO PNO skrev:
Maskinen har alla ledare till motorlindningarna framdragna till brytaren så man kan koppla om den från Y till D om den ska köras på 230V. Nu är den Y-kopplad för 400V. Nollpunkten kan göras snyggare än tejpkopplingen i din bild, men funkar det så funkar det. De tre ledare du tror är avklippta är ihopkopplade inne i tejpen och utgör nollpunkten i Y-kopplingen.
Tack för svaret. Har ersatt anslutningskabeln som var en rutten 5 ledare med klippt blå nolledare mot en rdo 4x1,5. Enligt elfirman där jag köpte kabeln behövs ingen nolledare. Isolerat om 0punkten i Y koppl.med tre lager krympslang. Nu funkar maskinen perfekt efter uppsmörjning med motorolja
i samtliga smörjkoppar. Gosh vilken skillnad mot att köra handborrmaskin!
 
Rickard.
Motorolja smörjer helt okej men det är ingen kul olja att ha i maskinen och dom luktar, att den funkar bra i värme är också helt meningslöst för dig.

Jag vet inte exakt vad man ska köra men på min pelarborr använder jag hobbyolja i men hydralolja eller någon sorts maskinolja är kanske det "rätta".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.