F Fluxor skrev:
Spännande om de travat 2 m³ ved på en EUR-pall (ja, jag ser att det bara står pall) :)
Ja, om man travar 2,10 högt och fyller pallen helt efter måtten och utan luft mellan vedträna så går det att trava 2 m³ på en pall. Men jag är ytterst tveksam till att snillena som annonserar enligt texten ovan är kapabla till det. Än mindre leverera 😃

Nej, jag förutsätter som de flesta andra att dessa annonser är bedrägeriförsök.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Det är med sannolikhet bluff, stötte på en i höstas men magkänslan sa tillslut att det var fel (spelade ingen roll vilken ved jag valde priset var detsamma) och när jag googlade igen så hittade jag flera personer som blivit lurade. Efter detta har jag sett flera annonsörer med liknande bilder och priser och det är antagligen samma gäng. Jag anmälde till banken man skulle betala till och de tog tag i ärendet direkt och ville ha alla detaljer.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
E
Bedrägeri 100%. Blev själv blåst på samma sätt förra året.
 
M
Samma pris avsett storlek och typ av träslag? Bara där är det ju bluff.. 600kr för en kubik körsbärsträd 😂😂 varför har dom inte vanlig gran eller tall? Varför bara värsta exotiska träslagen?

Fråga om de har mahogny!
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 5 till
  • Laddar…
K karin_sv skrev:
Hittat den här annonsen på Marketplace.

Vi har ved av mycket god kvalitet med en torktid på mer än 3 år (torr och hård ved).
Vårt virke består av ek, bok, ask, avenbok, björk, körsbär, kastanj, asp...
Den delas och skärs i 20 cm, 25 cm, 33 cm, 40 cm, 45 cm, 50 cm, 55 cm, 1 M eller 2 M..
.Virket sågas och levereras på pallar (en pall innehåller 2 kubikmeter).
Vi säljer per kubikmeter och priset per kubikmeter är 600 kr, oavsett storlek och typ av trä.
Leverans är möjlig och vi säljer från 6 m3, förutom att leveranskostnaden är 500 kr och
gratis från 6,000 kr av beställningen.
Ved huggen torr och i lite olika längder och träslag, kostar
600 kr/kubiken, fri frakt om du köper 10 kubik.



Har haft lite mailkontakt där de vill att man betalar i förskott och så
ska veden levererar inom 3 dagar.
Det märkliga är att annonsörerna (de är många) har ungefär liknande
profilbild på sin facebooksida, och söker jag på deras namn som är
lite ovanliga då finns inte personen att hitta på nätet.
Vad tror ni om det här?
Betala inte i förskott. Jag köper mycket ved varje år, har alltid betalat efter leverans.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Sittställning
K karin_sv skrev:
Hittat den här annonsen på Marketplace.

Vi har ved av mycket god kvalitet med en torktid på mer än 3 år (torr och hård ved).
Vårt virke består av ek, bok, ask, avenbok, björk, körsbär, kastanj, asp...
Den delas och skärs i 20 cm, 25 cm, 33 cm, 40 cm, 45 cm, 50 cm, 55 cm, 1 M eller 2 M..
.Virket sågas och levereras på pallar (en pall innehåller 2 kubikmeter).
Vi säljer per kubikmeter och priset per kubikmeter är 600 kr, oavsett storlek och typ av trä.
Leverans är möjlig och vi säljer från 6 m3, förutom att leveranskostnaden är 500 kr och
gratis från 6,000 kr av beställningen.
Ved huggen torr och i lite olika längder och träslag, kostar
600 kr/kubiken, fri frakt om du köper 10 kubik.



Har haft lite mailkontakt där de vill att man betalar i förskott och så
ska veden levererar inom 3 dagar.
Det märkliga är att annonsörerna (de är många) har ungefär liknande
profilbild på sin facebooksida, och söker jag på deras namn som är
lite ovanliga då finns inte personen att hitta på nätet.
Vad tror ni om det här?
Jag ahr snackat med en del av dessa. Mest troligt bluff!!! Betala inget i förväg!
 
Sittställning
Sjukt att Facebook inte sorterar ut dessa fake annonser snabbare, tror jag anmälde 14 ggr på en dag. Man ser direkt på hemsidan att det är fejk.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
K karin_sv skrev:
Vi har ved av mycket god kvalitet med en torktid på mer än 3 år
Vem har möjlighet att har ved på tork i mer än tre år??

Hade dom skrivit att dom kastat ut vedpannan och fått ved över som legat i tre år hade det varit mer troligt...

K karin_sv skrev:
Vi säljer per kubikmeter och priset per kubikmeter är 600 kr, oavsett storlek och typ av trä.
Dålig affär för säljaren att ha samma pris på veden ovett längd, tar ju mycket längre tid att kapa i 25 cm än 50 cm.

Detta är ingen seriös annons, väldigt troligt bluff....
 
Har aldrig vart med om man skall betal i förskott, och då köper jag ändå i 30m³ så det är lite pengar i det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.