P-plats P-plats skrev:
Det ser mer ut som en parkeringslyft.
finns lyxigare av dom med
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
M maria01 skrev:
men den där billyften på bilden skriker ju inte direkt lyx

vill man ha lyx så är det tyska Autopstenhoj som man ska ha
Den är helt säkert bara inlagd i datorbilden utan någon kunskap om olika lyftar.
 
B Bengt Numelin skrev:
Den är helt säkert bara inlagd i datorbilden utan någon kunskap om olika lyftar.
Precis, jag kör en del i Photoshop och bilderna ser ut att fått sig en bearbetning, noterade det tidigare.
 
P
Patrik440 Patrik440 skrev:
Ja det ser mest ut som ett förvaringsuteymme.
Förvaringsutrymme är väl precis vad ett garage är? :)
 
P
Z ZipLock skrev:
Sedan kan man ju förundra sig att en bilsamlare på den här nivån har domkraft och pallbock från Biltemas billigaste sortiment.
Jag gissar att det är rekvisita som fotografen/reklambyrån/arkitektkontoret ställt dit.
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
P
J Jontha skrev:
Luftvärmepump... Hur kan man ha detta överflöd och sedan kvadda allt med en apful LVP. Det blir lika snyggt som de här halvt ihopfallna betongblocken till hus i mellanöstern där man har AC sittande på ett metallspett och bara väntar på att falla ner, komplett med ful-el inkopplad på nån av tvättlinorna.
Jag kan inte se luftvärmepumpen på någon av bilderna så den tycks vara diskret monterad och därmed inte så värst apful så det märks.
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
P
Garaget (och verkstan) ser hyfsat praktiska ut, men fasaden är förskräcklig ful, tycker jag.

Skjutportar av den där typen är kanske praktiska i England, men opraktiska i svenskt klimat. Takskjutportar är bättre här.
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
P pmd skrev:
Garaget (och verkstan) ser hyfsat praktiska ut, men fasaden är förskräcklig ful, tycker jag.

Skjutportar av den där typen är kanske praktiska i England, men opraktiska i svenskt klimat. Takskjutportar är bättre här.
Det är svårt att få takskjutportar med samma yta som en fasad.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Ja, det har du rätt i, men med tanke på att fasaden redan är så ful så skulle det inte bli någon försämring. :)

Smaken är förvisso högst individuell, men jag brukar prioritera funktion för form. Åtminstone i vårt klimat. Det är möjligt att jag skulle resonera annorlunda om jag bodde längre söderut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.