Vilken bonus att få bli beredd
att vinna en beredskaplåda med viktigt innehåll
då behöver man inte vara rädd
Så skönt för en som inte har järnkoll
Radion har 2 x 2000 mAh
Gunilla Sandström, Didriks väg 1, 13960 Värmdö
 
Triangia kök
4000 mAh

Jag bor i en liten by i Tornedalen med temperaturen ner mot - 45 vissa vinterdagar varje år.
Det är 19 personer kvar i byn och de flesta är pensionärer och närmare 85 år.
Det skulle vara tryggt att ha en sådan beredsskapslåda ifall det händer ngt och att jag skulle dela den med andra bybor i nöd om ngt händer.

Mvh. Kaj Söderena
Huukki Pajala Kommun
 
  • Gilla
Hybro
  • Laddar…
!.Vi bor på landet och en beredskapslåda med ett spisakök får mig att känna mig lite tryggare i dessa tider.

Föredrar Spisaköket.

2. 4000 mAh
 
U Ulrika M.M skrev:
Delta i veckans tävling och ha chansen att vinna en beredskapslåda medium från Beredskapsfabriken.se
1. De beredskapsartiklar, bland annat ett Trangia-kök, jag hade förvarade jag i mitt förråd. Hade inbrott i förrådet för några veckor sedan och dessa prylar är lite av det som försvann.
Hoppas nu på bättre tur och att jag vinner denna beredskapslåda. :)
Jag önskar Trangia-köket om jag har lyckan att vinna.

2. Vev-radioapparaterna har en kapacitet på 4000 mAh
 
1. Jag vet att man bör vara beredd på kris och krig men steget dit känns stort. Att göra det blir som acceptans av en illavarslande framtid. Er låda skulle hjälpa mig på vägen för förberedelse. Och det bästa är att lådan kan representera roliga händelser för hela familjen: Att campa i naturen. Spännande hjälp vid strömavbrott. Laga mat eller ännu bättre baka utomhus. Av dessa anledningar skulle jag välja ett Trangiakök. (Fast skulle ju inte tacka nej till ett SPISA heller :D)

2. Batteriet på vevradion är: 4000 mAh (2 x 2000 mAh, 3,7V av typen 18650)
 
U Ulrika M.M skrev:
Delta i veckans tävling och ha chansen att vinna en beredskapslåda medium från Beredskapsfabriken.se

[bild]

Perfekt startkit för din hemberedskap!
Värde ca: 2000 kr

Aktuell fråga i dessa dagar.

Tips från Beredskapsfabriken:


- Få inte panik och tokhandla massa saker.
- Tänk olika scenarion och planera därefter. Utgå sedan från prylar du redan har hemma, komplettera med det du saknar. Bättre förklok än efterkok.
- Tänk fleranvändning. Köp prylar som du kan använda i såväl kris som till vardags.
- Det är inte den med flest prylar som nödvändigtvis klarar en kris bäst. Läs på och investera i beredskapskunskap också.
-Ta tag i detta och gå från ”Jag borde” till ”Jag gjorde”

Läs mer på vår sida: [länk]

Såhär tävlar du:

1. Motivera varför just du ska vinna och vilket kök du skulle föredra.
2. Besvara frågan: Hur stor batterikapacitet (mAh) har våra vevradiomodeller? Svaret hittar du någonstans här.

Vinnaren utses fredag 19/1.

Lådan Innehåller:
SPISA med tenolbrännare. En spishäll med spritbrännare, placera dina grytor på brännaren och börja laga mat.
ELLER Trangia 25-1 UL Stormkök med spritbrännare och kastruller. Du som vinner får sedan välja vilket kök som passar dig bäst.
Fotogenlykta. Denna fotogenlampa ger dig ljus och är säkrare än ett stearinljus och andra öppna lågor.
Brandfilt, 120x180cm. Enkel att använda och släcker elden genom kvävning.
Tändstickor. För enkel och smidig tändning av lykta och spritbrännare.
Alufilt / Räddningsfilt, 2st. En tunn foliefilt för att reflektera tillbaka kroppsvärmen.
Vevradio. Radio med dynamo som funkar även utan batterier. På så sätt håller du dig uppdaterad vid en krissituation, via din lokala P4-kanal.
Handgel. 100 ml.
Vattenreningstabletter, 100 st. För att rena klart vatten från bakterier. Används i nödfall. Koka vatten i första hand.
Vattendunk. Vkbar dunk som rymmer 10 literFör att hämta hem och förvara vatten i.
Sopsäckar, 25-pack. En mindre plastsäck (70 liter) för förvaring, toalettbehov, m.m.
Silvertejp. Mångsidig vävtejp. Perfekt att använda till tillfällig reparation, förstärkning tätning m.m.
Vattentålig plastlåda, rymmer 33 liter. Kommer färdigpackad med ovanstående. Lådan i sig kan dels användas som förvaring av t.ex. kylvaror när vädret tillåter. Livsmedelsgodkänd.
Bok: ”Krisberedskap för alla” av Miguel Guerrero
-----------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Beredskapsfabriken.se för att de sponsrar den här tävlingen.
4000 mAh

Skulle verkligen känna mig trygg och säker med denna krislåda. Har inte hittills lyckats samla på mig några

Tycker att Spisa känns mest praktisk eftersom jag skulle använda den hemma där jag redan har kastruller och stekpannor.
 
U
Då var tävlingen avslutad!

Intresset för denna beredskapslåda var stort och motiveringarna både många och bra. Efter att alla motiveringar gåtts igenom står till slut @hajpådajdu med inlägg #36 som segrare idag. Grattis till vinsten! 🥇🥳.

Tackar alla tävlande för bra och tänkvärda motiveringar och önskar er en fin fredag!
 
  • Gilla
grekfestaren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.