Någon som har varit med om detta tidigare och vet vad det kan komma av? Maskinen är enbart ett par år gammal...

Har märkt att den har dragit sönder lite kläder,kan det vara en bit tyg bakom trumman? Och hur får jag i så fall bort det? Gick inte riktigt att se när man tog bort baksidan.
 
A
E emsistella skrev:
Någon som har varit med om detta tidigare och vet vad det kan komma av? Maskinen är enbart ett par år gammal...

Har märkt att den har dragit sönder lite kläder,kan det vara en bit tyg bakom trumman? Och hur får jag i så fall bort det? Gick inte riktigt att se när man tog bort baksidan.
avståndet mellan bälg och trumma gör mig konfunderad och det är troligen orsaken till dina kläders skador
att den hackar beror på motorstyrningen som sitter i huvudkretskortet

troligvis har korset på denna som håller trumman korroderat sönder på samsungs vis.
bedömmer att trumman är skrot

den förra samsungen jag reparerade för detta fel gick bara delarna på 6500.-

du borde väl ha garanti kvar?
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Tack! Ja, det låter rimligt, är ett konstigt stort utrymme där faktiskt! Inte jättenöjd med Samsung tyvärr och har inte hört jättegott om deras vitvaror efteråt 🙈

Fick nu fram em felkod 3C "mottorrotorn har diagnostiserats som låst" och Samsung support ska skicka ut en tekniker för felsökning. Går det på 6500kr är det ju inte värt det, får fråga teknikern när han ringer...

Borde gå på garantin, beroende på vad felet är men i maj 2022 ändrade dom till 25mån garanti bara, ska kolla vad som står på vårt kvitto.
 
E emsistella skrev:
Borde gå på garantin, beroende på vad felet är men i maj 2022 ändrade dom till 25mån garanti bara, ska kolla vad som står på vårt kvitto
du har 3 års reklamationsrätt enl kkl
 
  • Gilla
emsistella
  • Laddar…
A
T tergo skrev:
du har 3 års reklamationsrätt enl kkl
jo men det är mycket svårt att få igenom en reklamation kan bli en lång process
snarare att de kan ta det på goodwill.
 
  • Gilla
emsistella
  • Laddar…
A
E emsistella skrev:
Tack! Ja, det låter rimligt, är ett konstigt stort utrymme där faktiskt! Inte jättenöjd med Samsung tyvärr och har inte hört jättegott om deras vitvaror efteråt 🙈

Fick nu fram em felkod 3C "mottorrotorn har diagnostiserats som låst" och Samsung support ska skicka ut en tekniker för felsökning. Går det på 6500kr är det ju inte värt det, får fråga teknikern när han ringer...

Borde gå på garantin, beroende på vad felet är men i maj 2022 ändrade dom till 25mån garanti bara, ska kolla vad som står på vårt kvitto.
Ja kolla det innan teknikern åker och vad felsökningen går till
jag tror samsung bara har en tekniker i Jönköping som tar södra sverige
 
  • Gilla
emsistella
  • Laddar…
Hittade ingenstans hur lång garanti Samsung hade när vi köpte den, men vi hade tydligen köpt till 5års förlängd garanti från Elgiganten så får vad dom säger nu och när dom hör av sig.

Under tiden växer berget med tvätt med 2 småbarn, snickare till sambo och stallkläder för mig 🙈😅
 
electroluxaren skrev:
Ja kolla det innan teknikern åker och vad felsökningen går till
jag tror samsung bara har en tekniker i Jönköping som tar södra Sverige.
Ja, vi bor utanför Nyköping så det är ju en bit bort i så fall! Killen på support kunde inte ge ett ungefärligt pris ens utan lämnade det till teknikern
 
A
E emsistella skrev:
Hittade ingenstans hur lång garanti Samsung hade när vi köpte den, men vi hade tydligen köpt till 5års förlängd garanti från Elgiganten så får vad dom säger nu och när dom hör av sig.

Under tiden växer berget med tvätt med 2 småbarn, snickare till sambo och stallkläder för mig 🙈😅
Haru långt till sjön?
TA med såg och klappträ, det gjorde de förr så då kan du göra det me....
 
electroluxaren skrev:
Haru långt till sjön?
TA med såg och klappträ, det gjorde de förr så då kan du göra det me....
Haha tyvärr, övervägt att slänga allt i badkaret faktiskt men frågan är hur mycket vatten man kan frystorka bort 😅
 
A
E emsistella skrev:
Ja, vi bor utanför Nyköping så det är ju en bit bort i så fall! Killen på support kunde inte ge ett ungefärligt pris ens utan lämnade det till teknikern
nyköping. då kan det finnas någon fristående i stockholm (samsung har inga egna tekniker)
 
  • Gilla
emsistella
  • Laddar…
Inte mycket bättre norr om Dalälven heller, tyvärr
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
Vonelffors Vonelffors skrev:
Inte mycket bättre norr om Dalälven heller, tyvärr
Man kan ju alvarligt undra varför folk och slike ting köper dessa marginella märkena
 
E emsistella skrev:
Någon som har varit med om detta tidigare och vet vad det kan komma av? Maskinen är enbart ett par år gammal...

Har märkt att den har dragit sönder lite kläder,kan det vara en bit tyg bakom trumman? Och hur får jag i så fall bort det? Gick inte riktigt att se när man tog bort baksidan.
Hej jag är lite nyfiken hur det gick med Samsung jag fick samma problem. Mvh Jonas
 
  • Gilla
emsistella
  • Laddar…
D Dorde Ljiljak skrev:
Hej jag är lite nyfiken hur det gick med Samsung jag fick samma problem. Mvh Jonas
Ursäkta, jag glömde uppdatera!
Servicetekniker kom efter ca 2 veckor, visade sig vara flera barnstrumpor och vantar som smitit genom det stora hålet vid tätningen vid trumman och lagt sig runt motorn så det var lite pilligt att plocka bort dom men det gick till slut.

Märkligt att det är ett så stort hål där ändå, vanliga strumpor eller ärmar på tröjorna åker lätt in där med men han sa att man ska inte fylla maskinen helt full och allt smått såsom underkläder ska tvättas i påse..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.