Hej! Jag har nu under vintern upplevt att golvvärmen i hallen inte ger så mycket komfort! Så jag undrar om den är riktigt rätt inställd, då vvsare inte har tid för sånna små grejer så vänder jag mig till nån kunnig på forumet!

Är det någon som vet vad man kan göra verkar finnas lite strypningar, termostaten är avtagen för fullt flöde och tempskruven är på max.

Nån med förslag?
 
  • Installationspanel med ventiler, rör, och elektrisk motor för vatten eller värmesystem på träbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Först vad är det för temp till GV och vad är tempen på returen.
 
J jonaserik skrev:
Först vad är det för temp till GV och vad är tempen på returen.
Till gv verkar ligga på 26
Returen är bara en halv grad lägre
 
Då finns nog ett flöde över GV. Men kanske tempen måste upp ca 5 C på matningen, vad för golv, trä eller keramik
 
J jonaserik skrev:
Då finns nog ett flöde över GV. Men kanske tempen måste upp ca 5 C på matningen, vad för golv, trä eller keramik
Det är ett klinkergolv!
 
Du måste få upp tempen på framledningen några grader, vad värmer du med och finns det ytterligare GV eller element
 
J jonaserik skrev:
Du måste få upp tempen på framledningen några grader, vad värmer du med och finns det ytterligare GV eller element
Det är element i resterande del förutom golvvärmen här allt drivs av en bergvärmepump!
 
Går det att öka farten lite på pumpen i VP och höja kurvan lite, kan bli att elementen blir lite varmare, men dra då ner på termostaterna lite.
 
Vad har du för gradangivelser på blandningsventilen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.