Milkshaken
ja jag måste ha vatten kvar i min pool,,, måste dock sänka till under inkommande munstycken.....
Anledningen är att jag har en pool i typ formplywood, med skaplig spännvidd.... Om jag skulle ta ur allt vatten så skulle risken vara överhängande att långsidorna rasar in, men kan även vara problematiskt med mindre inskjutande då jag har liner....
 
GoForIt skrev:
Ja, det ska bli spännande att se till våren..

Ras är jag inte orolig för. Möjligen sättningar. Fast det är ren sandmark under..

Innebär inte bara pressenning även under vintertid, att dess livslängd (väger även in estetiskt) förkortas avsevärt?
Samlas det inte en mängd vatten/is i den som tynger ner?

Anledningen till min trådstart var mer att jag är orolig för att skadedjur skall bygga bo inne i poolen.
Varför skulle livslängden förkortas om man täcker med en presenning? Det är en särskild sort avsedd för pooler, som man kan gå på utan att den går sönder. Den släpper heller naturligtvis inte in några skadedjur.

Det samlas lite vatten på den, men det tål den. Enligt säljaren skulle den hålla för en bild, fast det har vi ju inte testat.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Varför skulle livslängden förkortas om man täcker med en presenning? Det är en särskild sort avsedd för pooler, som man kan gå på utan att den går sönder. Den släpper heller naturligtvis inte in några skadedjur.

Det samlas lite vatten på den, men det tål den. Enligt säljaren skulle den hålla för en bild, fast det har vi ju inte testat.
Nej, jag vet inte..
Det jag tänker på är väl dels risk för solblekning sommartid, och dels då uttöjning på grund av vattensamlingens vikt. Självklart så finns det väl också antagligen olika typer av kvalitéer och utföranden på pressenningar på marknaden?

Oavsett, så får det vara som det är den här säsongen..

God Jul och Gott Nytt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.