Det är så att vi köpt ett begagnat hus där det står att det finns en tilluftskanal i betong platta förberett för öppen spis/kamin.
Nu är det vattenburen golvärme och parkett ovanpå hur ska jag få reda på vart tilluftskanalens rör finns? Arkitektonisk ritning av hus, planlösning med mått och fasadvy, svartvit, teknisk dokumentation, skala 1:100.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lägg gärna upp en bättre bild på ritningen, lite svårt att se som den ser ut nu.
 
Tyvärr så är det denna jag har som är mest nogrann från Byggarkivet.Den som var med i mäklarens folder visade enbart planlösning. Var inne hos en firma som har helhetslösning för installation och han sa att det finns instrument för att kunna se den,men det vore ju bra att kunna få veta vart den befinner sig under parketten ändå,det får ju inte gå fel så man borrar sönder golvärmen😆
 
Lättast kanske kan vara att titta på utsidan av plattan efter var tilluftkanalen kommer ut ur plattan och sen se om kanalen verkar gå rakt in i plattan därifrån.
 
Från utsidan typ rakt ut från området där eldstaden är tänkt att stå bör ju röret ända. I mitt fall under farstukvisten. Kolla där. Är ett bra ställe då det är skyddat för snö.

Kanske är tät/rappad utsida. Då får du försöka att knacka på grunden tills du hör en avvikelse.
Gissa vad som finns där😉

Stick in typ stel slang och "bonka" i golvet.
 
Tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.