Hallå.

Vi har nyligen köpt ett kedjehus från slutet av 70-talet. Det är ett tegelhus med platt tak och vad vi förstår ingen isolering utan bara en betongplatta. Nu funderar vi på att isolera taket in inifrån när vi ska byta en sketen gammal baracuda-duk(som ni ser på bilden så är det dessutom hål duken).

Har vi någon som gjort något liknande? Eller har ni några bra tips?
 
  • Inomhus, rumshörn, präglad takyta, gardiner, hatt, hylla med objekt, neutral färgskala.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Inte alls är nog "bäst" och jag förstår inte heller hur du ska rymma något då det redan som det är ser rätt lågt ut.
Isolering görs sig också helt klart bäst på andra sidan, bara vanlig betong låter för mig främmande men enbart lättbetong låter lite mindre osannolikt.

Kan du hitta någon ritning över takkonstruktionen?
 
Rickard. Rickard. skrev:
Inte alls är nog "bäst" och jag förstår inte heller hur du ska rymma något då det redan som det är ser rätt lågt ut.
Isolering görs sig också helt klart bäst på andra sidan, bara vanlig betong låter för mig främmande men enbart lättbetong låter lite mindre osannolikt.

Kan du hitta någon ritning över takkonstruktionen?
Det är 2650mm upp till lättbetongen, så finns utrymme att regla upp och isolera och ändå få bättre rymd än med den här väven.

Har inte lyckats hitta någon ritning ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.