Hej!

Jag har nya eljo strömbrytare i hela lyan. Vill kika lite hur det ser ut bakom i dosan. Jag lyckades bända bort själva knappen, men bakom så sitter det en platsbit som täcker till. Ser varken dosan eller sladdar. Denna platsbricka måste man kuna ta bort på något sätt, men hur?! Det finns inga skruvar eller nått.

(Det jag ser efter knappen är borta är ramen och detta vita platsskydd)
 
Den är "snäppt" dit, du måste ta en liten mejsel och frigöra "hullingarna". På mina (kommer inte ihåg märke) så sitter det ett snäppe var sida om själva vippan(strömbrytaren). Under ramen finns sedan skruvar som håller fast strömbrytaren i dosan.
Försök att se vad som tillhör ramen och vad som tillhör innanmätet så ser du nog hur det funkar. Lite svårt att förklara?!
Det lättaste är nog om du har en liggandes lös att titta på.

/Funkis
 
Tack för svar.

Mjo jag förstår också att det är några snäpphulligar, men det är helt omöjligt att veta hur de sitter då man inte ser ett skvatt.

Var inne på eljos hemsida men hittar inga bilder där heller. Man måste någ montera en strömbryare för att själv se hur det sitter. Måste vara barnsäkerhetslösning :-D
 
På höger och vänster sida om själva tryckknappen sitter fjädrande plastbitar, sätt försigtigt ned en vanlig skruvmejsel och bänd lite utåt så skall du se att de lossnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.