Hej, vet ni om en Thermia Diplomat TWS bergvärmepump från 2006 ska väsnas så som videon här gör?
 
Dåliga kompressorfötter? De ska helst vara mjuka och vibrationsdämpande så inte det inte blir metall mot metall.
 
T Turelur skrev:
Hej, vet ni om en Thermia Diplomat TWS bergvärmepump från 2006 ska väsnas så som videon här gör?
Men du kör väl inte med frontplåten borttagen jämnt?Då låter dom mycket.Min låter likadant när frontplåten borttagen så något fel behöver du inte oroa dig för.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Men du kör väl inte med frontplåten borttagen jämnt?Då låter dom mycket.Min låter likadant när frontplåten borttagen så något fel behöver du inte oroa dig för.
Min låter också likadant när jag tar bort fronten.

@En annan fråga:

Vi har också en Diplomat men från 2008 och vi bor i Stockholm som idag är -14 grader enligt yr.no och andra siter. Men VP visar -19!?

Det är en ganska rejäl diff och undrar om det ska vara så eller går det validera det på något sätt? (tror tempgivaren som sitter ute byttes ut för ca 5 år sen)
 
Min Atria låter också likadant med plåten avtagen.
 
C Cap81 skrev:
Det är en ganska rejäl diff och undrar om det ska vara så eller går det validera det på något sätt?
Ja, med en termometer 😉

Att en vädersite säger en temperatur betyder ju inte att det stämmer överallt, det kan förekomma stora lokala variationer.
 
C Cap81 skrev:
Vi har också en Diplomat men från 2008 och vi bor i Stockholm som idag är -14 grader enligt yr.no och andra siter. Men VP visar -19!?
Som sägs en termometer på utsidan. Är - 14 och visar - 19, då vill VP lämna högre temp än vad som behövs, har ni för varmt inne då. Om inte så bry er inte, tror inte det finns någon justering för utegivaren i VP.
Har ni för varmt så får ni ställa ner kurvan ett par snäpp och prova er fram.
 
  • Gilla
Cap81
  • Laddar…
C Cap81 skrev:
Min låter också likadant när jag tar bort fronten.

@En annan fråga:

Vi har också en Diplomat men från 2008 och vi bor i Stockholm som idag är -14 grader enligt yr.no och andra siter. Men VP visar -19!?

Det är en ganska rejäl diff och undrar om det ska vara så eller går det validera det på något sätt? (tror tempgivaren som sitter ute byttes ut för ca 5 år sen)
Om du går in I servicemenyn (håll vänsterknappen intryckt I ca 5 sekunder)
Så visas installation och gå in där så står det kalibrering och där kan du justera genom +/- knapparna öka/minska upp till 5+ eller 5- beroende hur mycket det felar. Gå ur service menyn så tryck på vänsterknappen 3 gånger.
 
  • Gilla
Cap81
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.