Har en altan på ca 25kvm. Och vill kunna isolera under. Men ta bort brädorna går inte. Och underifrån går inte komma är för trångt max 40cm mellan mark och golv. Det är torrt och fint under. Två av vägarna under är husets med kryp grund. Har idag ställt frigolitskivor på högkant runt där det är öppet ut så det inte drar. Men skulle det gå att spruta in något.
 
K Klaus.m skrev:
Har en altan på ca 25kvm. Och vill kunna isolera under. Men ta bort brädorna går inte. Och underifrån går inte komma är för trångt max 40cm mellan mark och golv. Det är torrt och fint under. Två av vägarna under är husets med kryp grund. Har idag ställt frigolitskivor på högkant runt där det är öppet ut så det inte drar. Men skulle det gå att spruta in något.
Det är klart att det går men jag tror inte att det är nån bra ide, om isoleringen ska göra nån nytta måste det vara vindtätt.
 
  • Gilla
Klaus.m
  • Laddar…
Jo det är det redan idag då jag satt dit Markskivor från backen och upp mot regeln sedan fogskum runt. Och frågan är vad som är bäst att isolera med, Som tål eventuellt fukt
 
K Klaus.m skrev:
Jo det är det redan idag då jag satt dit Markskivor från backen och upp mot regeln sedan fogskum runt. Och frågan är vad som är bäst att isolera med, Som tål eventuellt fukt
Frigolit.
 
  • Gilla
Klaus.m
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Frigolit.
Finns det någon firma som blåser in det annars så blir det svårt
 
K Klaus.m skrev:
Finns det någon firma som blåser in det annars så blir det svårt
Du får väl begära in offerter om du inte klarar att göra jobbet själv.
 
F fribygg skrev:
Du får väl begära in offerter om du inte klarar att göra jobbet själv.
Då får jag börja leta nu efter någon firma nu
 
K Klaus.m skrev:
Då får jag börja leta nu efter någon firma nu
Eller beställa hem några m3 förpackningschips i frigolit och hälla ner i altangolvet.
 
  • Gilla
Klaus.m
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.