Han har ju inte adressen, då blir det svårt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Han har ju inte adressen, då blir det svårt.
Han får be om adressen, tänker inte lämna ut min hemadress till alla foliehattar i världen!
 
  • Haha
paralun och 1 till
  • Laddar…
J
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Han får be om adressen, tänker inte lämna ut min hemadress till alla foliehattar i världen!
Under foliehatten finns dock inget marknät
 
  • Haha
  • Gilla
Testarn och 3 till
  • Laddar…
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har ingen antenn, vill inte ha. Vem behöver direktsänd tv 2024? Värdelöst för mig iaf.
Ingen sportintresserad i princip vill se sport annat än live. Detta gör att kostnaden för tv-avtalen är astronomiska
 
Jag tror tvärt om att många sportintresserade vill se sporten när det passar dem, men vad de ännu hellre vill är att se sporten utan att först ha fått spoilers om hur det går.
Beroende på hur stort sportevenemang det handlar om är det idag allt från väldigt lätt till oöverstigligt svårt.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Clarken37 skrev:
Ingen sportintresserad i princip vill se sport annat än live. Detta gör att kostnaden för tv-avtalen är astronomiska
Nä, jag är åtminstone EN person som gärna tittar när JAG har tid och möjlighet på TV/streamat där "live" är omöjligt pga alla resor som påverkar miljö/klimat.🤣
 
  • Gilla
Anonymiserad 537906 och 1 till
  • Laddar…
D durrhandtag skrev:
Har folk helt glömt bort att marknätet finns? Kräver bara en gammal hederlig antenn.
Eller 2ölburkar googla och bygg vet jag!
 
Angående streema SVT play, i detta fall skidskytte.
Jag har text som dyker upp 5-10 sek för sent.
Går den att få bort ??
Behöver ingen text till svenskt tal, och den är ivägen.
 
P Parkeringsvakten skrev:
Hur tittar jag på svt och TV4 via fiber?
Det beror på din fiber/bredbandsleverantör. Vidaresändningsplikten gäller även för IPTV-operatörer men av någon anledning så har de gjort ett undantag för kunder som är villaägare.
Villaägare - Operatören är inte skyldig att vidaresända till villor eller andra hushåll som har möjlighet att ta in marksändningar med egen antenn.
Och även om de sänder så betyder det inte att det måste vara "gratis".
Kanaler som omfattas av vidaresändningsplikten ska distribueras till dig utan kostnad för själva mottagningen. Operatören har däremot rätt att ta en skälig service- och underhållsavgift för nätet.

Du behöver en digital-tv-box och ett programkort för att kunna ta emot digitala sändningar. Dessa inköp och kostnader måste du som boende själv stå för.
Jag bor i hyresrätt och har "Öppen fiber"-anslutning från Telia. Fastighetsägaren har ett avtal med Telia så efter "aktivering" fick jag kostnadsfritt en IPTV-box hemskickad.
https://www.telia.se/kollektiva-tjanster

Har tidigare bott i villa med stadsnät. Enligt operatärens websida:
För dig som bara vill se på SVT och TV4 ingår detta utan extra kostnad i net@seaside. Du ser det med en tv-box från Kalejdo.
När vi flyttade in i villan så tog vi med vårt bredbandsabonnemang från hyresrätten och fick en månads gratis kanalpaket. Efter gratismånaden sa vi upp paketet och efter ett oväntad trevligt samtal med Telia-support så fixade han till så att vi kunde fortsatte titta på grundutbudet utan kostnad. Ingen aning om det var en tillfällighet men man kan alltid ringa och fråga.-)
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Bra tips! Kollade just min adress, och den var med! :)
Jäklar vad snabba Telia var på att skicka Boxen!
Klickade i mitt kollektivavtal i Fredags kväll, och idag fanns den att hämta ut!
Tänk om Musk vore lika snabb på dylika avtal :)

Men, behöver man nån kod eller så för att aktivera, den kanske kommer senare i så fall?
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Men, behöver man nån kod eller så för att aktivera, den kanske kommer senare i så fall?
Koderna finns på dina sidor hos Telia.
https://www.telia.se/mitt-telia/start
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
TEkman TEkman skrev:
Koderna finns på dina sidor hos Telia.
[länk]
Aha! Tack!!
 
Isakare Isakare skrev:
Angående streema SVT play, i detta fall skidskytte.
Jag har text som dyker upp 5-10 sek för sent.
Går den att få bort ??
Behöver ingen text till svenskt tal, och den är ivägen.
Kolla hur denna är inställd, finns längst ned när du streamar program.
Skärmdump av ljud- och undertextinställningar med alternativ för svenska på en digital enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Angående streema SVT play, i detta fall skidskytte.
Jag har text som dyker upp 5-10 sek för sent.
Går den att få bort ??
Behöver ingen text till svenskt tal, och den är
Clarken37 skrev:
Hahaha kul inlägg. Exakt vilken gammal energislukande teknik har streamingen ersatt? Att streama en video i 4k två gånger har ett större miljöavtryck än att köpa och spela en blu-ray. Det är garanterat värre för miljön att streama än att ta in en tv-signal via marknätet.

Alla som kan lite om hur datorer och streaming fungerar vet hur mycket kraft det krävs för att streama 4k video.
Sändarnas uteffekt varierar men vanligt är att TV2 och TV4 sänds med en effekt av 30 eller 40 kW vardera. Det finns ytterligare 638 mindre sändare för radio- och TV.
 
A AndersS skrev:
Kolla hur denna är inställd, finns längst ned när du streamar program.
[bild]
Knappat runt i SVT appen och i TVns inställningar utan att hitta den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.