Tror du?
 
R
F fribygg skrev:
Tror du?
Kanske…kan ju vara att Ernst är på besök med🙈
 
  • Haha
  • Arg
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Få se nu…

Om ni har följande saker på din tomt och endast en av dessa saker får tas bort. Vad och varför?

Grannens hönshus

Ett gränsrör

thujahäck

14 långburkar

Ernst

Pumpen på er tomt med servitut som grannen använder

Balrogen

De två debattörerna i den här tråden som likt Brokeback Mountain har funnit varandra och dessutom säger chex
 
R
Genast dricka upp dom 14st långburkarna😎
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Blir det lättare att stå ut med Ernst då?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Få se nu…

Om ni har följande saker på din tomt och endast en av dessa saker får tas bort. Vad och varför?

Grannens hönshus

Ett gränsrör

thujahäck

14 långburkar

Ernst

Pumpen på er tomt med servitut som grannen använder

Balrogen

De två debattörerna i den här tråden som likt Brokeback Mountain har funnit varandra och dessutom säger chex
Menar du det som andra kallar min tomt eller det som jag kallar min tomt. ❓
Det är stor skillnad på vad som finns beroende på vems definition av tomt man använder
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
R
S Saelen skrev:
Blir det lättare att stå ut med Ernst då?
Nej han är en fröjd nykter som salongsberusad😉
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Menar du det som andra kallar min tomt eller det som jag kallar min tomt. ❓
Det är stor skillnad på vad som finns beroende på vems definition av tomt man använder
Grannens annekterande av din tomt...
 
S Saelen skrev:
Få se nu…

Om ni har följande saker på din tomt och endast en av dessa saker får tas bort. Vad och varför?

Grannens hönshus

Ett gränsrör

thujahäck

14 långburkar

Ernst

Pumpen på er tomt med servitut som grannen använder

Balrogen

De två debattörerna i den här tråden som likt Brokeback Mountain har funnit varandra och dessutom säger chex
Men givetvis gränsröret! Jag flyttar det för att så att säga omdefiniera min fastighet (vilket inte är samma sak som tomt!) så att den stämmer bättre med hur fastigheten själv känner sig. Det är ju rent fastighetsförtryck att påtvinga den en area på 1500 kvm, när den innerst inne upplever att den är 2500 kvm, eller kanske rent av flera hektar om den har en frihetslängtande fastighetssjäl! Låt inte våra fastigheter känna några onaturliga gränser!
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Få se nu…
Thujahäcken, den måste kommit dit gångna natten och är verkligen inget jag önskar ha.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men givetvis gränsröret! Jag flyttar det för att så att säga omdefiniera min fastighet (vilket inte är samma sak som tomt!)
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det är ju rent fastighetsförtryck att påtvinga den en area på 1500 kvm, när den innerst inne upplever att den är 2500 kvm, eller kanske rent av flera hektar om den har en frihetslängtande fastighetssjäl!
Fastigheten borde väl åtminstånde vara så stor att man kan hugga egen hemved? Lantmäteriet borde bara få stycka lämpligt stora lotter, så det är säkert inget gränsrör det är frågan om.

Om det handlar om någon eller några tusen m2 är det förmodligen bara frågan om tomt, den reglerar man lämpligen med gräsklippning sommartid, inget som man behöver blanda in grannar eller myndigheter i.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men givetvis gränsröret! Jag flyttar det för att så att säga omdefiniera min fastighet
Självrängare!
 
Düsseldorff
Hej, jag har länge funderat på vad jag ska göra med tomten på ena sidan huset. Används inte till något vettigt i dagsläget.

Så häromdagen slog det mig, det blir järnväg i två nivåer! Har smygstartat lite men följ tråden för härliga projektuppdateringar!

Nattarbete med installation av en ny järnvägsbro med hjälp av mobilkranar och projektionsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Grannens annekterande av din tomt...
Vad menar du❓ Grannens tomt är min tomt enligt mig. Det får han bara anpassa sig till.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.