Hej!
Söker tips på hur man kan förändra planlösningen för att dels få en större tvättstuga och samtidigt kunna nyttja utrymmet på ett mer optimalt sätt. Det finns en nivåskillnad i golvet mellan förrådet och tvättstugan på ca 35 cm.

Dela gärna med er av erfarenheter och inspirationsbilder om ni har gjort någon liknande ombyggnad.

Tack på förhand.
 
  • Planritning av en bostad med markerat förråd, rum, kök, garage och altaner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Här kommer en snabb skiss att förstora tvättstugan och därigenom skapa mer volym och mer arbetsbänkar genom att riva bort wc. Bygg nytt wc, gärna med tillgänglighetsmått och ev med dusch. Upphöjt golv i nivå med tvättstugan ger utrymme för avlopp mm undertill. De gula strecken är kommunikationsstråken.
 
  • Ritning av hus med överklottrade markeringar i lila och gult. Innehåller garage, förvaring, och bostadsutrymmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lilatulpaner
  • Laddar…
J Jo1234 skrev:
Hej! Här kommer en snabb skiss att förstora tvättstugan och därigenom skapa mer volym och mer arbetsbänkar genom att riva bort wc. Bygg nytt wc, gärna med tillgänglighetsmått och ev med dusch. Upphöjt golv i nivå med tvättstugan ger utrymme för avlopp mm undertill. De gula strecken är kommunikationsstråken.
Hej!
Tack så mycket för skissen. Det känns som en rimlig och bra lösning. :)
 
  • Gilla
Jo1234
  • Laddar…
L lilatulpaner skrev:
Hej!
Söker tips på hur man kan förändra planlösningen för att dels få en större tvättstuga och samtidigt kunna nyttja utrymmet på ett mer optimalt sätt. Det finns en nivåskillnad i golvet mellan förrådet och tvättstugan på ca 35 cm.

Dela gärna med er av erfarenheter och inspirationsbilder om ni har gjort någon liknande ombyggnad.

Tack på förhand.
Jag gissar att förrådet och garaget har ganska lågt i tak, så därför skulle jag inte fylla upp golvet till samma nivå som huset. Här kommer ett förslag istället. Nuvarande tvättstuga kan även bli utrymme för ytterkläder och sånt.

Arkitektonisk ritning av hus med betecknade rum som garage, tvätt, förråd, badrum, kök, sovrum och altaner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jo1234
  • Laddar…
L lillanutten skrev:
Jag gissar att förrådet och garaget har ganska lågt i tak, så därför skulle jag inte fylla upp golvet till samma nivå som huset. Här kommer ett förslag istället. Nuvarande tvättstuga kan även bli utrymme för ytterkläder och sånt.

[bild]
Hej,
Ja det stämmer att taket lutar/sluttar. Tack för alternativet, jag har lite att klura på. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.