Har vid några tillfällen fått post uppeldad i postlådorna som sitter på mitt ena hyreshus.
Huset är gammalt och i trä så hyresgästerna har så klart uttryckt sin oro för det här.

Det är ju troligen ett "pojkstreck" men olustigt så klart.
Lådorna sitter kanske 3m från vägbanan med asfalt från kantstenen till huset.
Vad jag förstått så får man filma sin egen tomt men inte utanför, vilket blir svårt i det här fallet...

Funderar därför på om en attrapp skulle avskräcka, men det gäller ju då att den syns 🙂

Filma och spara blir nog svårt då det inte händer så ofta, sist var det 1.5-2år sen

Eller har ni något annat förslag?
Svårt att flytta lådorna från huset pga tomten och husets placering, sen vill ju brevbäraren inte gå ut bilen heller
 
  • Ledsen
Rejäl
  • Laddar…
Hittade en bild på maps
Man ser ett streck ungefär vid pilarna där vägen slutar, sen vet jag inte om det är trottoar eller om jag äger ut till vägen.

Gatumiljö med en röd bil och gult hus, suddig nedre del, animerade pilar och navigeringskontroller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
nino nino skrev:
Har vid några tillfällen fått post uppeldad i postlådorna som sitter på mitt ena hyreshus.
Huset är gammalt och i trä så hyresgästerna har så klart uttryckt sin oro för det här.

Det är ju troligen ett "pojkstreck" men olustigt så klart.
Lådorna sitter kanske 3m från vägbanan med asfalt från kantstenen till huset.
Vad jag förstått så får man filma sin egen tomt men inte utanför, vilket blir svårt i det här fallet...

Funderar därför på om en attrapp skulle avskräcka, men det gäller ju då att den syns 🙂

Filma och spara blir nog svårt då det inte händer så ofta, sist var det 1.5-2år sen

Eller har ni något annat förslag?
Svårt att flytta lådorna från huset pga tomten och husets placering, sen vill ju brevbäraren inte gå ut bilen heller
Strålkastare som aktiveras av rörelsesensor..
 
R Rejäl skrev:
Strålkastare som aktiveras av rörelsesensor..
Ja men det rör sig folk där alla tider, både gående och bilar.
Men ja det kanske skulle funka det med, bra ide tål att tänka på.
Kanske tillsammans med en attrapp
 
R
nino nino skrev:
Ja men det rör sig folk där alla tider, både gående och bilar.
Men ja det kanske skulle funka det med, bra ide tål att tänka på.
Kanske tillsammans med en attrapp
Du får sätta dig på vakt med ett dubbelpipigt hagelbrakare som du laddar med grovsalt😂
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du får sätta dig på vakt med ett dubbelpipigt hagelbrakare som du laddar med grovsalt😂
Drygt å sitta där i ett år utan att nåt händer 😄
 
R
nino nino skrev:
Drygt å sitta där i ett år utan att nåt händer 😄
Smällar man får ta som hyresvärd😂bara hyresgästerna är trygga…
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ett kilo dynamit i lådan?
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
Jobbigt bara om ens hyresgäster apterar det, då slutar intäkterna att komma in🙈
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Börjar med lampa, det var ett bra förslag.
Hittade en med sensor på 3-5m, kanske går att skärma av lite också eller montera lite längre ner
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Äh. Det finns nog fler personer som vill hyra bostad än ungar som bränner postlådor så när problematiken upphör kommer det ändå finnas nya hyresgäster över
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
nino nino skrev:
Börjar med lampa, det var ett bra förslag.
Hittade en med sensor på 3-5m, kanske går att skärma av lite också eller montera lite längre ner
Jag tror att det finns ganska riktade sensorer som går att ställa in hyfsat begränsat till den ytan.. gäller bara o få upp lampan så att dom inte river ned den…
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag tror att det finns ganska riktade sensorer som går att ställa in hyfsat begränsat till den ytan.. gäller bara o få upp lampan så att dom inte river ned den…
Ja men vi har varit förskonade från skadegörelse, om man bortser från det här då.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Unikt namn
Om det är ffa avskräckande syfte så kostar ju en billig kamera troligen mindre än en vettig rörelsesensor.

Bara kameran lyser lite rött någonstans när den spelar in så lär det avskräcka mer än ljus.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Om det är ffa avskräckande syfte så kostar ju en billig kamera troligen mindre än en vettig rörelsesensor.

Bara kameran lyser lite rött någonstans när den spelar in så lär det avskräcka mer än ljus.
Ja kanske det.
Har inget wifi där men kan kanske låna av en hg.
El måste ju ut i vilket fall.
Om man har minneskort, fylls det sen spelas det äldsta över?

Problemet är ju det där med att inte spela in utanför tomtgränsen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.