Isakare Isakare skrev:
Det var verkligheten för bara 10-15 år sen, med det att man hade nått att längta efter. Idag när allt bara finns tillgängligt när som helst blir det bara tråkigt.
Själv går jag mest o väntar på att dö, men där har de inte hittat på nått än så man kan få det när som passar.
Men som idag, soligt och fint i skogen även hunden överlycklig.
Nu hemma och kan ta en bastu, samtidigt kolla på lite skidskytte som sänts tidigare, med om man så önskar en öl.
Alternativt enligt Clarken97, sitt inne och titta för att spara lite på streamande.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Streaming är bra på sånt som idag, tittar på Danska tronskiftet i realtid där mark-tv-sändningen inte når.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Men som idag, soligt och fint i skogen även hunden överlycklig.
Nu hemma och kan ta en bastu, samtidigt kolla på lite skidskytte som sänts tidigare, med om man så önskar en öl.
Jo, det håller jag fullständigt med om, tar skidskyttet i kväll efter en dag i garaget.
Förskjuta ett program och dra en hel serie är ju inte riktigt samma sak.
 
Isakare Isakare skrev:
Jo, det håller jag fullständigt med om, tar skidskyttet i kväll efter en dag i garaget.
Förskjuta ett program och dra en hel serie är ju inte riktigt samma sak.
Instämmer.
Det är svårt med råd i en sådan här tråd. Vi har så olika förutsättningar t.ex. enkelhet, flera i familjen som jag frågat ts om, vad tittar man på, när tittar man, etc.
Tar egna förutsättningar där nummer ett är enkelt utan avkall enligt min fru och ekonomiskt värt ett antal hundralappar, sedan kommer vad vi vill titta på och framför allt när.
 
N
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
För oss som inte har ett marknät för tv då? Satellit eller streaming?
Båda!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
För oss som inte har ett marknät för tv då? Satellit eller streaming?
Menar du att nackamasterna inte når hem till dig i Nacka?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det var verkligheten för bara 10-15 år sen, med det att man hade nått att längta efter. Idag när allt bara finns tillgängligt när som helst blir det bara tråkigt.
Själv går jag mest o väntar på att dö, men där har de inte hittat på nått än så man kan få det när som passar.
Det där sista lät ju dystert. Det är emellertid inget jag går och väntar på. Ser hellre fram emot nästa säsong av någon bra tv-serie.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Menar du att nackamasterna inte når hem till dig i Nacka?
Jo här kan man söka själv på sin adress eller om man vet mastnamnet
https://www.teracom.se/privat/tv/
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo här kan man söka själv på sin adress eller om man vet mastnamnet
[länk]
Jonathan sa "för oss som inte har ett marknät" men han bor i Nacka och där finns 2 stycken 299 meter höga TV-master men dom når inte hem till Jonathan??
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Menar du att nackamasterna inte når hem till dig i Nacka?
Försökte med tv-antenn men vi bor visst i någon typ av svacka där signalen är dålig. Hade ändå tänkt köra via fiber.
 
D Dilato skrev:
Jonathan sa "för oss som inte har ett marknät" men han bor i Nacka och där finns 2 stycken 299 meter höga TV-master men dom når inte hem till Jonathan??
Har ingen antenn, vill inte ha. Vem behöver direktsänd tv 2024? Värdelöst för mig iaf.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har ingen antenn, vill inte ha.
Då har du marknät, du bara inte vill.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jonathan sa "för oss som inte har ett marknät" men han bor i Nacka och där finns 2 stycken 299 meter höga TV-master men dom når inte hem till Jonathan??
Jo men han kanske bor bakom ett berg....? hursomhelst så postade jag Teracoms täckningskarta.

Sen kan det kanske vara viktigt att veta att Boxer kör med Teracoms master om man vill ha mer.
https://www.boxer.se/tv
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men han kanske bor bakom ett berg....? hursomhelst så postade jag Teracoms täckningskarta.

Sen kan det kanske vara viktigt att veta att Boxer kör med Teracoms master om man vill ha mer.
[länk]
Jag vet allt detta, men jag vet inte Jonathans adress så jag kan inte kolla det.

Det var påståendet "inte ha marknät" jag reagerade på...i Nacka...det går inte ihop.

Att Tercom är dom som driftar Radio/TV-sändarna/masterna är ju knappast någon nyhet?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag vet allt detta, men jag vet inte Jonathans adress så jag kan inte kolla det.
Det var påståendet "inte ha marknät" jag reagerade på...i Nacka...det går inte ihop.
Du är välkommen hit och testa. Ta med egen antenn, kaffet är klart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.