En öppen spis med tegel och en vit skorsten, inkluderar ett skorstensskydd, på ett mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr ganska liten, så vad jag sett finns det ingen vettig lösning med insats eller kasett, särskilt inte med stolpen där. Höjden är 700, från tegel till stolpe 480, mätt från i höjd med stolpen in i spisen 600 så ett utrymme på cirka 480x600 med stolpe i vägen. Men om det är något uppenbart på marknaden eller lösning som jag missat?

Är öppen för ombyggnad också men helst något smart, inte från grunden, gärna om någon gett sig på något liknande.
 
Redigerat:
Byta ut den eller sätta in en insats.
 
Bäst är att sätta in en insats med tilluft utifrån.
Enklast är en "kråka".

"Bäst" är ett vitt begrepp.
 
mcr108s mcr108s skrev:
[bild]

Tyvärr ganska liten, så vad jag sett finns det ingen vettig lösning med insats eller kasett, särskilt inte med stolpen där. Höjden är 700, från tegel till stolpe 480, mätt från i höjd med stolpen in i spisen 600 så ett utrymme på cirka 480x600 med stolpe i vägen. Men om det är något uppenbart på marknaden eller lösning som jag missat?

Är öppen för ombyggnad också men helst något smart, inte från grunden, gärna om någon gett sig på något liknande.
Vad är målet med operationen? Myselda eller spara pengar?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Bäst är att sätta in en insats med tilluft utifrån.
Enklast är en "kråka".

"Bäst" är ett vitt begrepp.
länka till insats tack :)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är målet med operationen? Myselda eller spara pengar?
Enbart värma huset kalla dagar effektivare än en öppen spis. Kan vara en svart låda utan fönster i värsta fall :)
 
mcr108s mcr108s skrev:
länka till insats tack :)
Sök på "insats öppen spis".
 
Fotografen Fotografen skrev:
Sök på "insats öppen spis".
Redan gjort, finns ingen som passar men tack ändå :)
 
Det lär nog behövas en murare också.
 
  • Gilla
mcr108s
  • Laddar…
mcr108s mcr108s skrev:
[bild]

Tyvärr ganska liten, så vad jag sett finns det ingen vettig lösning med insats eller kasett, särskilt inte med stolpen där. Höjden är 700, från tegel till stolpe 480, mätt från i höjd med stolpen in i spisen 600 så ett utrymme på cirka 480x600 med stolpe i vägen. Men om det är något uppenbart på marknaden eller lösning som jag missat?

Är öppen för ombyggnad också men helst något smart, inte från grunden, gärna om någon gett sig på något liknande.
Contura i 4?? Går väl att ta bort stolpen medans du grejar.
 
Jag skulle knacka ner kåpan med jeansen mm. Stolpen åker så klart samtidigt.
Då har du ett hörn, under hörnet passar fristående kaminer, alt mura upp en ny spis med insats. Det öppnar upp alternativ. Billigt, om du kan och har tid, vi la ut allt jobb, det kostade pengar men har man inte tiden och saknar lust/kunskap så är det vägen.
 
  • Gilla
mcr108s
  • Laddar…

Bästa svaret

Vi hade liknande hörnspis. Men knacka ner den.
 
  • Renoverad öppen spis, oskyddad mursten, rivningsarbete, stålmasknät, säck, byggrör, smutsigt betonggolv, vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kamin med brinnande eld, skorstensrör, trägolv, verktygsställ, minimalistisk interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Belastar och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.