Hej!

Har ett Visonic Powermaster 10 hemlarm version 18 som förbrukar kontantkortet med några kronor varje dygn.
Den är kopplad till min mobil utan app och på- samt avstängning av larmet sker med fjärrkontroll.
Är det någon inställning som är felaktig eller är det fel typ av kontantkort?

Med vänlig hälsning!

Stefan
 
Ligger det online så går det några kronor, ska vara koppling som en mobil utan internet, bara mottagning som SMS.
 
Hej igen!

Sitter och försöker tolka installatörshandboken.

I vilken meny och undergrupp kontrollerar jag och ändrar inställningen till "koppling som en mobil utan internet, bara mottagning som SMS"?

Har det något med detta att göra?

AKTIVIT TIMEOUT Tidigare kallat "SESSION TIMEOUT" Definiera om centralapparaten ska vara ansluten hela tiden "aktiverad", via GPRS kommunikation, eller kopplas från "inaktiverad" (standard), efter varje rapportsession.

Med vänlig hälsning!

Stefan
 
J jonaserik skrev:
Ligger det online så går det några kronor, ska vara koppling som en mobil utan internet, bara mottagning som SMS.
Hej!

Jag är tacksam för information hur jag ändrar inställningen.

Med vänlig hälsning!

Stefan
 
Har ingen erfarenhet av dessa, men vet att det ska gå att få via SMS larm utan att vara uppkopplad. Det är som en vanlig biltelefon som ringer upp. Vad för fabrikat är det på enheten. Det finns säkert dom på forumet som vet mer om detta, så ha lite is i magen och bevaka din tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.