Jo då. Inkl allt. Det är ett Eksjöhus, Lyckan med vinkel, 136 kvadratmeter. Ett hus som verkligen passar oss. Fast nu är vi väl lite mer inne på ett Lb-hus.
Tomten kostar bara 120000.
Vi är inte ute efter ett extremt stort o lyxigt hus. Tycker det är jätteonödigt att bygga större än vad man behöver som jag tycker många gör. Precis som att dom tänker att "ska vi ändå bygga så är det lika bra att vräka på ordentligt" och så hamnar dom på 3-4 miljoner.
 
jessan skrev:
Jo då. Inkl allt. Det är ett Eksjöhus, Lyckan med vinkel, 136 kvadratmeter. Ett hus som verkligen passar oss. Fast nu är vi väl lite mer inne på ett Lb-hus.
Tomten kostar bara 120000.
.
136m2? Ja, om ni verkligen klarar er med det så är det ju jättebra,
Själv bor vi två personer på 200m2 och har ju inte några utrymmen som inte används direkt. Skulle det bli nybyggnation skulle det bli ännu större, inkl stort garage :)
 
Kave skrev:
136m2? Ja, om ni verkligen klarar er med det så är det ju jättebra,
Själv bor vi två personer på 200m2 och har ju inte några utrymmen som inte används direkt. Skulle det bli nybyggnation skulle det bli ännu större, inkl stort garage :)
För två personer räcker det väl med 50-80 kvm egentligen ? :)

Vi bor 4 st (varav två små barn, som verkligen inte tar liten plats) på 103 kvm (radhus) och det funkar fin fint.
Om tomten är såpass billig så misstänker jag att det itne är i Gbg, Sth eller Malmö det gäller :)

Lite trängre är det på landet med 45 kvm dock

/K
 
Nej, det är ingen av storstäderna. Närmare bestämt Mantorp i Östergötland. Och visst räcker 136 kavdratmeter till. Nog för att man kan ha mycket grejer men ju mer utrymme man har desto mer grejer samlar man på sig. Huset ska ju städas och värmas upp oxå. Då verkar det så onödigt med ett för stort hus.
Tack för tipset om combolånsidan. Ska kolla direkt.
 
Tror att inläggen har täckt de flesta områden, förutom lite ang priset på offerten;
Jag skulle lägga in att offerten blir 10-20% dyrare ifall man ändrar materialval eller att när man började
gräva på marken så såg den inte riktigt ut som man trott eller annat som kan tillkomma.

Annars så säger jag, -Go for it.

(Tänk bara på att oavsett hur många som säger/skriver Go for it så är det ni som får betala)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.