M
K Kvackatore skrev:
Du kan sitta lugnt i båten, det är enbart aktieägarna som behöver vara oroliga.
Ja, gör inget som riskerar min feta utdelning på mina SHB A. Storbanker skall man äga - inte vara kund hos är min devis!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
a128 och 5 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Var tror du de kommer ifrån ?
Det lönar sällan att förklara för någon som inte förstår men jag gör ett försök. Finansieringen tas från bankerna och fonderas. De fonderade pengarna kontrolleras av Riksgälden och garanteras av staten. Om bankerna börjar gå sämre eller till och med få allvarliga problem kommer alltså de fonderade pengarna fortfarande att vara tillgängliga för insättningsgarantin.
 
E EB2 skrev:
Det lönar sällan att förklara för någon som inte förstår
Nej visst är det så!

E EB2 skrev:
Finansieringen tas från bankerna
Och vem har sett till att det finns någon att ta därifrån då?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Nej jag har alltid känt mig lite trög ) Men jag vet att även om man häller såsen genom en tratt, så är det samma sås som kommer ut på andra sidan.
 
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Men jag vet att även om man häller såsen genom en tratt, så är det samma sås som kommer ut på andra sidan.
En del d-a sås fastnar alltid i mina trattar! 😬😡 Är det det som kallas förvaltningsavgift tro? 🤔
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
Nyfiken på fler bilder 🙂👍
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Tre startade trådar om hur mycket du hatar Handelsbanken. Vi har fattat det nu och du har väl bytt bank gissar jag. Åtminstone jag är redo att släppa bitterheten nu och se mer av ditt bygge. Är du?
 
  • Gilla
InsidersUnited och 2 till
  • Laddar…
MrJay
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Det är dessa två trådar som refererar till hans bygge, första tråden är framröstad årets mest förvirrande tråd - jag tenderar att hålla med.

Bilder på själva bygget lyser med sin frånvaro, misstänker att TS tröttnat.

[länk]

[länk]
Bilderna i trådarna tyder inte på att huset är helt färdigt ännu, tror att handelsbanken gjorde en bra och klok bedömning.
 
MrJay
F fribygg skrev:
Bilderna i trådarna tyder inte på att huset är helt färdigt ännu, tror att handelsbanken gjorde en bra och klok bedömning.
Den framstår inte som helt klar om man tittar på första bilden i denna tråd heller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.