Hej på er.

Jag har ett SPC-larm hemma och skulle vilja ha ett kodlås på dörren.
Hur har ny andra med liknade system löst det? kör ni med typ Yale Doorman eller har ni gjort något eget kopplat mot SPC, typ ellås/motorlås/elslutbläck?
Idag sitter ett ASSA lås med hakregel.
Ös på med bra idéer :)
 
S självklart skrev:
Hej på er.

Jag har ett SPC-larm hemma och skulle vilja ha ett kodlås på dörren.
Hur har ny andra med liknade system löst det? kör ni med typ Yale Doorman eller har ni gjort något eget kopplat mot SPC, typ ellås/motorlås/elslutbläck?
Idag sitter ett ASSA lås med hakregel.
Ös på med bra idéer :)
Jag har ett Assa passersystem (RX9101) med 840c Hi-O på min dörr.
TFK-utgången är ansluten till en "Keyarm" ingång på SPC så det frånkopplar och tillkopplar automatiskt med dörrlåset.

Jag skulle rekommendera något liknande för din dörr. Du kan då ha t.ex. ett normalt motorlås som "överlås" vars regel styrs av larmet (du sätter en utgång av typen "System --> Frånkoppla" kopplat till motorlåset).

Därefter ett vanligt elbleck och fall-lås som "daglåsning".

Därefter har du ett passersystem med kodlås, finns massor av olika varianter att välja mellan. Dessa har ofta en funktion för på och avlarmning, som du sedan kan använda ihop med "keyarm" på SPC.

Bäst är ju såklart att använda SPCA210. (dörrenhet för SPC) Då kopplar som som följande:

SPCA210 - kortläsare
SPCA210 - dörr-relä till elbleck
SPCA210 - dörr-magnet till DPS
SPCA210 - öppningsknapp på insidan
OutputX på centralenheten till motorlås styrenhet.

När du då larmar på, så låses överlåset automatiskt. Lägger du dessutom "forcerad dörr" som 24h zon så får du dygnetruntlarmning av dörren medans du kan obehindrat passera fritt själv.
 
Återkopplar lite.
Blev tillslut 2 st Yalelås. kunde inte motivera kostnaden och arbetet som blev för att samköra det med SPC.

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.