Hej! Har precis köpt en ny Hisense tvättmaskin, tycker den har börjat låta konstigt, ska de låta såhär? Den är 4 dagar gammal.
 
S Sime21 skrev:
Hej! Har precis köpt en ny Hisense tvättmaskin, tycker den har börjat låta konstigt, ska de låta såhär? Den är 4 dagar gammal.
[video]
 
Har du tagit bort alla transportsäkringar?
 
Hej, ja alla transportsäkringar monterades bort innan körning första gången
 
Är fötterna justerade så att den står stadigt?
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
S Sime21 skrev:
Hej, ja alla transportsäkringar monterades bort innan körning första gången
Det va en liknande tråd häromdagen då hade man glömt nån frigolit i botten under maskin, bara en tanke om det kan va nåt sånt?
 
Sitter en bit under tvättmaskinen som ska få den att gå tystare
 
D Daniel 109 skrev:
Är fötterna justerade så att den står stadigt?
Ja, den står stadigt
 
Du får lägga ner tvättmaskin så du kan kolla in från botten. På min satt där en frigolitbit som gjorde att min väsnades och skakade.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Holypain Holypain skrev:
Du får lägga ner tvättmaskin så du kan kolla in från botten. På min satt där en frigolitbit som gjorde att min väsnades och skakade.
Sitter inget under den, den vibrerar bara men är som ett bankade ljud i en viss hastighet, den den centrifugerar så låter det knappt nånting
 
Står den nära något som den slår i?
 
D Daniel 109 skrev:
Står den nära något som den slår i?
Nej det gör den inte..
 
A
de där brukar det bli produktbyte efter några månader på men din kanske är av alldeles särskilt dålig kvalitet
 
nikasp
Står den i våg? Testa att justera in den med vattenpass.
 
Hej!
Vi hade precis samma problem på en ny Cylinda maskin. Kontaktade återförsäljaren som kontaktade cylinda. Det kom ut en tekniker som konstaterade att en motvikt under maskinen satt löst och drog åt denna. Efter det blev maskinen helt tyst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.