Jag har fiber via vårt stadsnät. Tycker det börjar bli dyrt med TV paketen. Jag har inte längre någon lust att betala över 150kr i månaden för raklamkanaler.

Hur tittar jag på svt och TV4 via fiber? Känns märkligt att man ska behöver man köpa ett helt paket med en massa skräp för att kunna se fria kanaler?

Är inte intresserad av att bara köra play heller men det kanske är det man får göra?
 
  • Gilla
porfyren36 och 1 till
  • Laddar…
SVT1 och 2 kan du se gratis via SVT Play-appen. TV4 ser du för 59:- per månad via TV4 Play-appen. Då ingår Sjuan och TV12. Du kan då även streama vissa saker on demand.

Har du en nyare TV brukar de apparna finnas direkt i din TV, annars behöver du en enklare streamer.
 
  • Gilla
buffyin och 6 till
  • Laddar…
Har folk helt glömt bort att marknätet finns? Kräver bara en gammal hederlig antenn.
 
  • Gilla
  • Älska
redep och 44 till
  • Laddar…
D durrhandtag skrev:
Har folk helt glömt bort att marknätet finns? Kräver bara en gammal hederlig antenn.
Det är ju ett alternativ såklart om möjligheten finns. Tror dock du behöver ett DVB-T2-kort med till TV:n om den stödjer detta alt en digital-box.
 
Jag har en vanlig tv-antenn med två teleskopspröt på väggen bakom tvn. Får t.o.m. in TV Finland.
 
  • Gilla
Skrutten18 och 12 till
  • Laddar…
Som fler påpekat: har du en nyare TV kan du få in en del program via internet. Jag har själv inget abonnemang och det fungerar bra. I mitt fall inte Finland utan Danmark.
 
  • Gilla
OFP och 1 till
  • Laddar…
Är det bara du själv som ska använda TVn?
 
P Peter_Ker skrev:
Jag har en vanlig tv-antenn med två teleskopspröt på väggen bakom tvn. Får t.o.m. in TV Finland.
Å fasen! Jag trodde analoga marknätet var släckt och man behövde en modul men se där! :)
 
Ja, det analoga marknätet är nerstängt.
 
  • Gilla
  • Ledsen
EllinorLag och 4 till
  • Laddar…
Men det digitala marknätet lever.
 
  • Gilla
EllinorLag och 11 till
  • Laddar…
C
För att försöka svara på TS egentliga fråga så är min uppfattning att fibernäten tyvärr inte sänder ut SVT om man inte har ett TV-abonnemang. Inte ens hos oss som har fiber via det kommunala kabel-TV-bolaget har gratis SVT över fibern.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Patrick.Lundin och 1 till
  • Laddar…
E esortho skrev:
SVT1 och 2 kan du se gratis via SVT Play-appen. TV4 ser du för 59:- per månad via TV4 Play-appen. Då ingår Sjuan och TV12. Du kan då även streama vissa saker on demand.

Har du en nyare TV brukar de apparna finnas direkt i din TV, annars behöver du en enklare streamer.
Man kan väl se 4an gratis också via appen (med reklam), i alla fall finns ett gratisalternativ listat på hemsidan.
 
  • Gilla
hkan och 5 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
... fibernäten tyvärr inte sänder ut SVT om man inte har ett TV-abonnemang. Inte ens hos oss som har fiber via det kommunala kabel-TV-bolaget har gratis SVT över fibern.
Men det borde väl funka när man chromecastar som hos mig?
 
  • Gilla
Chonguis och 3 till
  • Laddar…
Svt play kan du se på svts sida direkt i webbläsaren.

Tv4 blir nog svårt att se utan att betala, vad är det där som du vill se?
 
  • Gilla
HenrikTornquist
  • Laddar…
N
E esortho skrev:
Det är ju ett alternativ såklart om möjligheten finns. Tror dock du behöver ett DVB-T2-kort med till TV:n om den stödjer detta alt en digital-box.
SVT och TV4 sänds i DVB-T men mottagaren måste klara MPEG4.
tveksamt tveksamt skrev:
Man kan väl se 4an gratis också via appen (med reklam), i alla fall finns ett gratisalternativ listat på hemsidan.
För att se TV4 i sin helhet d.v.s. som i marknätet eller via satellit krävs ett abonnemang för minst 59:-/mån.
Det finns en gratisvariant men då får du inte mer än valda delar från TV4.
https://www.tv4play.se/paket
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.