Om ni kommer ihåg husbygget som handelsbanken hatar och försökte stoppa. Nästa vecka är sanningens vecka med slutsamråd och värdering. Banken möter jag i ARN. Uppdatering utlovas. Notera trapp med karosseripanel som en delmängd.
 
  • Renoveringsarbete i rum med träpanel, vita väggar, mörkt kakelgolv och oavslutad trappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis öppen träskjutdörr, vit vägg, mörka klinker, delvis oavslutade byggnadsmaterial synliga, inomhusbyggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Minns knappt vad jag gjorde igår så du får gärna lägga en länk till den tråden 😀
 
  • Gilla
  • Haha
MrJay och 5 till
  • Laddar…
Hur gick det med finansieringen? Uppenbarligen har det löst sig på något sätt?
 
Ännu en ”hata-tråd”

Bitterhet hjälper sällan någon människa att bli lyckligare. Dags att se framåt istället 😇
 
  • Gilla
Turbo_Tail och 5 till
  • Laddar…
R riek skrev:
Om ni kommer ihåg husbygget som handelsbanken hatar och försökte stoppa. Nästa vecka är sanningens vecka med slutsamråd och värdering. Banken möter jag i ARN. Uppdatering utlovas. Notera trapp med karosseripanel som en delmängd.
Kämpa på! Hade varit roligare om du filmade när du dumpar ett lass kodynga framför bankens entrédörr.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
R riek skrev:
Om ni kommer ihåg husbygget som handelsbanken hatar och försökte stoppa. Nästa vecka är sanningens vecka med slutsamråd och värdering. Banken möter jag i ARN. Uppdatering utlovas. Notera trapp med karosseripanel som en delmängd.
Förstår inte bilden riktigt, det ser ju inte direkt färdig ut?
 
  • Gilla
JETH och 3 till
  • Laddar…
Solobyggare är inte vad jag vill att min bank ska låna ut mina sparpengar till, räcker att byggaren/projektledaren snubblar på taket och bryter benet så är det totalstopp i bygget och banken står med ett halvfärdigt hus (med mycket lågt pantvärde) på halsen.
 
  • Gilla
te95mne och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Solobyggare är inte vad jag vill att min bank ska låna ut mina sparpengar till, räcker att byggaren/projektledaren snubblar på taket och bryter benet så är det totalstopp i bygget och banken står med ett halvfärdigt hus (med mycket lågt pantvärde) på halsen.
Dina sparpengar är garanterade av staten under insättningsgarantin så du kan vara lugn.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Solobyggare är inte vad jag vill att min bank ska låna ut mina sparpengar till, räcker att byggaren/projektledaren snubblar på taket och bryter benet så är det totalstopp i bygget och banken står med ett halvfärdigt hus (med mycket lågt pantvärde) på halsen.
Du kan sitta lugnt i båten, det är enbart aktieägarna som behöver vara oroliga.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
E EB2 skrev:
Dina sparpengar är garanterade av staten under insättningsgarantin så du kan vara lugn.
Fast min banks aktiekurs garanteras inte av någon. 😉
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fast min banks aktiekurs garanteras inte av någon. 😉
Som aktieägare hamnar du i ett annat läge än sparare förstås.
 
E EB2 skrev:
Dina sparpengar är garanterade av staten under insättningsgarantin så du kan vara lugn.
Pengarna till insättningsgarantin är tyvärr inte manna från himlen, de kommer från början från dig, mig och alla andra kunder i bankerna.
 
  • Gilla
te95mne och 2 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Pengarna till insättningsgarantin är tyvärr inte manna från himlen, de kommer från början från dig, mig och alla andra kunder i bankerna.
Fel. De kommer från avgifter från bankerna.
 
E EB2 skrev:
Fel. De kommer från avgifter från bankerna.
Var tror du de kommer ifrån ?
 
  • Gilla
  • Haha
LennartMimmi och 5 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Var tror du de kommer ifrån ?
Tänkte kanske inte på det... 😂
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.