Hej,

Jag ska måla om mitt innertak och upptäckte att panelen krupit ur noten på ett ställe. Det är helt stumt, så jag tvivlar på att det går att få in den igen. Antar att det bara är foga som gäller men vill först kolla hur ni som finns här skulle gjort? Det tråkiga med att enbart foga är att brädan hänger ner lite så det kommer inte döljas särskilt bra.
 
  • Trägolv staplat, diagonalt mönster, gråtoner, renovering eller byggarbetsplats, oinstallerade träplankor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljus träpanel på vägg eller tak, linjer skapar geometriska mönster, oavslutad kant längst ner till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ibland går det att banka flytta något med en gummihammare, (linda den med en strumpa för att slippa svarta märken) beror på hur noga det är spikat. Men det där kommer delvis lösa sig till sommaren, när luftfuktigheten är tillbaka.
 
I InsidersUnited skrev:
Ibland går det att banka flytta något med en gummihammare, (linda den med en strumpa för att slippa svarta märken) beror på hur noga det är spikat. Men det där kommer delvis lösa sig till sommaren, när luftfuktigheten är tillbaka.
Hmm… det där med luftfuktighet tänkte jag inte på. Har dessvärre inget minne av hur det brukar se ut på sommaren. Kanske man inte ska vara för snabb med att fylla noten med fog då? Tänker att det kanske bäst att låta den röra sig fritt, sommar som vinter. Jag vågar nog inte banka. Ser risken att brädan (den är ganska lång) ska åka ur på fler ställen. Dessutom hänger brädorna intill nätt och jämnt i noten.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.