S sinuslinus skrev:
Ser inte ut som paddat bärlager direkt..

Aja, lycka till med uthyrningen när det är klart. 👍
Haha nä hade mycket över så la det runt blocken men under är där paddat o klart. Tack 🙂
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
K Kåpe skrev:
Sen plocka jag ut det ena fönstret och köpte en altandörr som sattes i, målning och lite golvbyte behövdes göras i ”tvrummet”.
Nytt golv i och fått i ny bänkskiva och ny ugn i köket . Sen fick kylen en foliering så den blev vit igen 😛så nu är det bara badrummet kvar att fixa med . Vatten ska dras in men avloppet är påkopplat iaf 👍
SNYGGT golv!
 
  • Gilla
Kåpe
  • Laddar…
PeterFalun
inte så vackra på utsidan
 
PeterFalun PeterFalun skrev:
inte så vackra på utsidan
Nä dom kommer målas så småningom och de ska göras trädäck framför och på ena långsidan 😛
 
  • Gilla
Jonas Svensson74
  • Laddar…
T
Hur mycket isolering är det i tak, väggar och golv? Jag tänker då främst på uppvärmningskostnader.

Hur står sig totalkostnaden mot motsvarande storlek om man reglar upp med säg typ 100mm och bygger på en plintgrund med takstolar och plåttak? Hur ser livslängden ut i jämförelse?

Jag frågar av geuint intresse. Har behov av en gäststuga vid vår fritidsbostad och borde komma till skott så småningom. Intressant alternativ detta.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
T Turbo_Tail skrev:
Hur mycket isolering är det i tak, väggar och golv? Jag tänker då främst på uppvärmningskostnader.

Hur står sig totalkostnaden mot motsvarande storlek om man reglar upp med säg typ 100mm och bygger på en plintgrund med takstolar och plåttak? Hur ser livslängden ut i jämförelse?

Jag frågar av geuint intresse. Har behov av en gäststuga vid vår fritidsbostad och borde komma till skott så småningom. Intressant alternativ detta.
Väggarna är cirka 90mm tjocka , typ 70mm isolering ,lite tjockare i golv och tak så är ju inte välisolerade men vi ska bara hyra ut på sommar och har underhållsvärme på vintern bara 🙂 jag fick bodarna för bra pris men ungefär med allt kommer jag landa på omkring 100kkr. Livslängden är jag osäker på men tror dessa va omkring 10år gamla 🙂
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Vi köpte en sådan och totalrenoverade den när vi byggde hus, bodde två vuxna och en nyfödd i den (i 3år), hur bra som helst.
Lite kalla golv på vintern bara, installerade också en LLVP. Rekommenderas varmt för detta, skulle aldrig hyra ut något till någon, så risktagande är jag inte, men önskar dig lycka till.
 
  • Gilla
Elisabeth Rodhe och 3 till
  • Laddar…
var hemma oss en som had 4 stycken ihopkoplade som sommar stuga var väldigt praktiskt dom prata om att köpa flera när dom skulle få barnbarn så dom fick mer plats
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
F
Så egentligen är det containrar som blivit ombyggda.
 
Jag gillar det, att två fyrkantiga lådor verkligen kan vara att tänka utanför lådan! 👍

Hur har ni gjort med ventilationen?
 
K Kåpe skrev:
Väggarna är cirka 90mm tjocka , typ 70mm isolering ,lite tjockare i golv och tak så är ju inte välisolerade men vi ska bara hyra ut på sommar och har underhållsvärme på vintern bara 🙂 jag fick bodarna för bra pris men ungefär med allt kommer jag landa på omkring 100kkr. Livslängden är jag osäker på men tror dessa va omkring 10år gamla 🙂
Luftvärmepumpen kyler också, antar jag? Det lär behövas på sommaren - jag har attefallshus och det kan bli väldigt varmt på sommaren, så kylning behövs. Mitt hus har iofs massa stora fönster som bidrar, kanske inte blir lika varmt i ditt, eftersom fönstren är mindre.

Med målning, trädäck, lite belysning och blommor då blir det nog fint, tänker jag! Vart i Sverige är detta? Får gästerna tillgång till trädgård/del av tomt?
 
  • Gilla
G Ekvall
  • Laddar…
F Fakathong skrev:
Så egentligen är det containrar som blivit ombyggda.
Ja typ, är ju byggbodar så
 
V Vardagsrum skrev:
Jag gillar det, att två fyrkantiga lådor verkligen kan vara att tänka utanför lådan! 👍

Hur har ni gjort med ventilationen?
Tack 🙂 där sitter ett ftx system i dom 🙂
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
L Lillekitte skrev:
Luftvärmepumpen kyler också, antar jag? Det lär behövas på sommaren - jag har attefallshus och det kan bli väldigt varmt på sommaren, så kylning behövs. Mitt hus har iofs massa stora fönster som bidrar, kanske inte blir lika varmt i ditt, eftersom fönstren är mindre.

Med målning, trädäck, lite belysning och blommor då blir det nog fint, tänker jag! Vart i Sverige är detta? Får gästerna tillgång till trädgård/del av tomt?
Ja där är e ac också 🙂 står dock inte mitt i solen förens på eftermiddagen så🙂 ja de ska göras trädäck o annat så de ser trevligare ut 😁 södra Skåne , ja det står på vår baksida som knappt används så det kommer vara ganska privat för gästerna också 🙂
 
  • Gilla
Lillekitte
  • Laddar…
MrJay
Alla attefallshus som du har byggt på tomten får vara högst 30,0 m2 tillsammans. 56 m2 är på tok för stort, har du verkligen bygglov på detta? Annars håller du på och dokumenterar ett svartbygge på ett offentligt forum…
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.