60 596 läst · 1 022 svar
61k läst
1,0k svar
Om att resa med en elbil
Om man använder lämpligt fett för låsen INNAN man tvättar på vintern minskar det risken. Dessutom använder eventuellt högtryck med förstånd.J JohanLun skrev:Jag har varit med om tanklock. Men framförallt att dörrarna fryser. Inte fast, men upp. På en bil som var ett par månader gammal. Verkstaden hade aaaaaaldrig hört talas om problemet och uppmanade mig att komma in med bilen (men eftersom man efter 20 minuters färd med dörrarna fastknutna med bältena hade tinat upp bilen så var ju problemet borta). Några kollegor på jobbet berättade dock att det var mer eller mindre standard om man tvättade bilen på vintern när det är kring nollan, då kommer fukt in i dörrlåsen på denna mycket vanliga bil och dörrarna går att öppna men inte att stänga. Åtgärden är att INTE sköta underhållet. Jag slutade tvätta bilen på vintern, om jag inte kunde ha den varm eller köra långt precis efter tvätt så dörrarna kunde torka ut. Samma bilmärke frös även laddlucka, tanklucka osv. De andra bilar jag haft (saab och volvo) har jag inte haft dessa problem på (utom en saab 9000 som alltid stod ute som en vinter när bilen var +15 år gammal och gått 40.000 mil och det var både kallt, isigt och fuktigt fick samma problem med frusna dörrar). Jag vill nog säga att vissa konstruktioner helt enkelt är usla medan andra är genomtänkta.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 312 inlägg
Det här är ju intressant om det vore sant. 14 bärgade bilar i Sälen borde ju summera i alla fall 50–100 bilar totalt sett i fjällen. Är journalistiken så usel att de missar sånt här samtidigt som de har snyftreportage om någon får vänta en kvart i laddkö?
I call bullshit.
Men det vore intressant att höra vad som faktiskt skett.
I call bullshit.
Men det vore intressant att höra vad som faktiskt skett.
Jag tror det bara är någon som gjort sig lustig, det faktum att det knappt är någon snö på bilden är väl nummer 1.Nötegårdsgubben skrev:Det här är ju intressant om det vore sant. 14 bärgade bilar i Sälen borde ju summera i alla fall 50–100 bilar totalt sett i fjällen. Är journalistiken så usel att de missar sånt här samtidigt som de har snyftreportage om någon får vänta en kvart i laddkö?
I call bullshit.
Men det vore intressant att höra vad som faktiskt skett.
Nummer 2 är hur fan får man upp en bil som inte går att köra på en biltrailer?
Nummer 3 är vad ska ha hänt med bilarna, har dom blivit urladdade vilket kanske är det vanligaste behöver man ju inte köra dom till Mora för att ladda, övriga fel förekommer nog inte i så stor utsträckning även om många elbilskritiker fantiserar om det
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 151 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 151 inlägg
Om bilden är från en vanlig transport av bilar, säg nya bilar som ska till olika återförsäljare, så blir det ju rätt tokigt med texten som inte har något med sanningen att göra. Om man inte gör det som en skämt, men då bör man också vara medveten om att det är ett skämt och kanske hamna i humortråden.Nissens skrev:
Så du menar att en godtycklig bild med en godtycklig text är relevant i sakfrågan och huruvida faktan i bilden och texten är sann eller inte saknar betydelse?Nissens skrev:
Vad vill du uppnå med dina inlägg?