Har gått över till luftvärmepump som uppvärmning och har därav ca 3m2 eldningsolja kvar i cisternen. Finns i närheten av Linköping.
Någon intresserad?
6kr/L?

Kan lösa dieselpump så det går smidigt.
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Greven29 Greven29 skrev:
Har gått över till luftvärmepump som uppvärmning och har därav ca 3m2 eldningsolja kvar i cisternen. Finns i närheten av Linköping.
Någon intresserad?
6kr/L?

Kan lösa dieselpump så det går smidigt.
Du har PM! :)
 
Greven29 Greven29 skrev:
Har gått över till luftvärmepump som uppvärmning och har därav ca 3m2 eldningsolja kvar i cisternen. Finns i närheten av Linköping.
Någon intresserad?
6kr/L?

Kan lösa dieselpump så det går smidigt.
Gammalt inlägg, men finns det kvar?
 
Hallå.
Jag anknyter lite till ämnet.
Råkar ha två tankar med totalt 17,5 m3 olja.
Har ej klassning eller inköpsdatum. Osäkert om det finns något bäst före-datum.
Finns i två st tankar i Åmål som ska monteras ned.
Denna olja har använts för att driva en oljepanna som sedan många år varit avställd. Jag vill betona att jag inte vet vilken slags olja det är. Villaolja/eldningsolja? Relativt tjockflytande, men flyter.
Intresserad att sälja denna olja till en ensam köpare (flera kan så klart gå ihop, men jag kommer inte att sälja småmängder till enskilda).
Pris får diskuteras. Köpare ansvarar för bortforsling och pumpning.
Bortforsling bör ske snabbt.
Ber om ursäkt för att jag uttryckt mig väldigt vagt!
/Nybörjare här.
 
Patrik440
Robert63 Robert63 skrev:
Vad är literpriset för den här sortens olja?

Literpriset styrs av hur akut det är att bli av med det.

Blir det riktigt akut så får typ Ragnsells komma å ta det som miljöfarligt avfall vilket kostar en bra slant så strax innan det är akut att bli av med oljan borde priset närma sig noll kronor. :)

Mvh Patrik
 
Vad är alternativet?
 
Jag har köpt för 6,5/L utkört... så där i krokarna beroende på utbud. Sedan vet man aldrig vad man får när man suger ur en gammal tank...
 
Alternativet är att ta hit ragnsells typ.. men köper folk fortfarande olja?
 
Mam5an Mam5an skrev:
Alternativet är att ta hit ragnsells typ.. men köper folk fortfarande olja?
Jag köpte senast förra hösten, men ska nu byta till bergvärme.

Lägg ut annons på tex maskinisten.net
Samt här och gör ett försök på blocket
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
I Sthlm är jag spekulant
Finns 400 liter
 
Hej,

Tänkte spinna vidare i tråden.
Har ca 3 kubik av eldningsolja/Husolja som jag skulle vilja bli av med, helst allt i ett svep.
Tänkte mig ett pris om 13 500kr per kubik, men kan gå ned något i pris om man tar allt.

Är naturligtvis även intresserad av att bli av med oljetanken om någon är intresserad av skrotet, kan även ge en peng för arbetet.

Bor på Tjörn, i närheten av Göteborg.

Mvh
Billy
 
Billyol93 Billyol93 skrev:
Hej,

Tänkte spinna vidare i tråden.
Har ca 3 kubik av eldningsolja/Husolja som jag skulle vilja bli av med, helst allt i ett svep.
Tänkte mig ett pris om 13 500kr per kubik, men kan gå ned något i pris om man tar allt.

Är naturligtvis även intresserad av att bli av med oljetanken om någon är intresserad av skrotet, kan även ge en peng för arbetet.

Bor på Tjörn, i närheten av Göteborg.

Mvh
Billy
Kvar isåfall ring 0702447709
 
Oljan är tyvärr såld. /Billy
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.