Hej,
Jag har en inbyggd vägghängd toalett som strular konstant. Den rinner, spolar för mycket vatten och dessutom har spolknappen gått sönder. Själva stolen och knappen är från Carmague. Gissar att fixturen och cisternen också är det. Har några frågor som jag hoppas ni kan besvara.

Finns det flottörer, in- och utloppsventiler mm som är universal och passar i olika cisterner? Vad jag kan förstå går det inte att få tag i reservdelar till specifikt den modell jag har (från Bauhaus kring 2015).

Önskar att den som byggde badrummet hade valt ett vanligare fabrikat som Gustavsberg eller dyl men även de slutar väl tillhandahålla reservdelar vid någon tidpunkt, eller?

Vad ska en göra när det inte går att hitta delar? Är riva ut fixtur och cistern enda alternativet? Det är ju snudd på en hel badrumsrenovering vad jag förstår.

Tacksam för tips.
 
Ingen direkt lösning på det problemet, men har 3st polska toaletter(kommer från polen, men är troligtvis tyska) och till de fick vi inte med spolknappar. Men Bauhaus funkade så det är troligtvis Camargue dessa oxo.
Våra installerades runt 2010 Toalett med öppen cistern inramad av blå struktur, skrivet "IT WORKS", synliga rör, kablar, och kontaktuttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Baksida av en tvättmaskin, synliga vattenslangar och elektriska komponenter, under reparation eller service.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spolmekanismen är sönder, hur laga?

Och Nej, kommer inte att köpa noname i framtiden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.